^
Apple Watch z LTE

Apple niekwestionowanym liderem na rynku urządzeń ubieralnych

Rynek urządzeń wearable (technologia ubieralna – smartwatch, opaski) wciąż rośnie. Według badań IDC w czwartym kwartale 2018 roku ilość tego typu akcesoriów sięgnęła 59.3 milionów. Jest to wzrost o 31,4% rok do roku. Wśród firm, które dostarczają te rozwiązania Apple jest wyraźnym liderem oferując 16,2 miliony urządzeń w czwartym kwartale 2018 roku.

Apple Watch sprzedaje się bardzo dobrze

Spośród 16.2 milionów urządzeń ubieralnych dostarczonych przez Apple w czwartym kwartale 2018 roku aż 10.4 miliony to Apple Watch. Analizując dane IDC możemy wywnioskować, że AirPodsy (bezprzewodowe słuchawki), które również są lokowane jako sprzęt wearable również przyjęły się świetnie na rynku.

AppleWatch-nike-start

Apple niekwestionowanym liderem na rynku urządzeń wearable

Wyniki Apple są niesamowite, jeśli chodzi o urządzenia ubieralne. Pomimo że firma posiada dwa produkty, które spełniają kryteria IDC do lokowania ich w tej kategorii (smartwatch, inteligentne opaski oraz bezprzewodowe słuchawki sterujące muzyką), to Apple wyprzedza konkurencję o kilka długości. W czwartym kwartale 2018 roku firma dostarczyła 16.2 miliony urządzeń pokrywając tym samym 27.4% wszystkich urządzeń na rynku. Drugą pozycję w zestawieniu zajmuje Xiaomi z ilością 7.5 miliona dostarczonych akcesoriów. Kolejne miejsca to: Huawei (5.7 miliona) i Fitbit (5.5 miliona). Piątkę największych producentów zamyka Samsung z ilością 4 milionów sprzedanych akcesoriów.
Warto wspomnieć, że badany kwartał obejmował okres świąteczny, który jest najlepszym okresem sprzedażowym. Wszystkie firmy w tym czasie odniosły wzrost sprzedaży (rok do roku). Apple może mówić tu o wzroście na poziomie 21,5%, zaś Samsung 105.%. Cały rynek w tym kwartale urósł o 31.4%

Sprzedaż Apple wzrosła prawie 40%

Zimowa reklama Apple

Roczne wyniki Apple również są świetne. IDC podaje, że w 2018 roku Apple Watch i AirPodsy zajęły 26.8% rynku. Ilość dostarczonych urządzeń w zeszłym roku wyniosła 46.2 miliony. W porównaniu do roku 2017 to wzrost o 39.5%. Na podium 2018 roku stanął również Xiaomi sprzedając 23.3 miliony akcesoriów oraz Fitbit – 13.8 milionów urządzeń. Fitbit jest również jedyną firmą, która traci rok do roku w ilości dostarczonych urządzeń (-10%).

IDC kalkuluje, że na rynku w 2018 roku pojawiło się 172.2 miliona urządzeń wearable. To wzrost względem poprzedniego roku o 27.5%.

Rynek wearable rośnie bardzo dynamicznie. Huawei odnotowuje na tym polu skok o ponad 147%. Również Samsung może pochwalić się świetnymi wynikami ilości dostarczanych urządzeń na rynek – wzrost o ponad 85% (zmiana od 2017 do 2018 roku). W kolumnie wzrostu rok do roku dla Apple odnotowujemy 39%. Wyniki te doskonale obrazują, w którym kierunku zaczynają podążać konsumenci. Coraz więcej z nas kupuje monitory aktywności, smartwatche i słuchawki bezprzewodowe.

Analizy IDC – zobacz

Przemysław Marczyński

Współautor książki "macOS. Proste Poradniki" - www.prosteporadniki.pl. O technologii pisze od ponad 15 lat. Tworzył podcasty o Apple.
Komentarze (0)
L

0 komentarzy