Uwaga: problem dotyczący MacBook Pro 13” bez paska Touch Bar (ESC) wydaje się poważniejszy, bo dotyczy możliwości utraty danych na dysku. Problem z iPhone X dotyczy złego działania panelu dotykowego.
Dotyczy tylko urządzeń wyprodukowanych od czerwca 2017 do czerwca 2018. Chodzi o MacBooki Pro 13” bez Touch Bara z dyskami o pojemności 128 lub 256 GB wyposażone w dwa porty Thunderbolt 3 (USB-C). Na stronie programu dodatkowo należy sprawdzić, czy Wasz komputer kwalifikuje się do naprawy, podając jego numer seryjny.
Apple ustaliło, że w tych komputerach może dochodzić do utraty danych znajdujących się na SSD, a nawet do jego całkowitej awarii dysków.
Uwaga! Gdy już umówisz się z serwisem, koniecznie przed udaniem się do niego zrób kopię danych! Dysk w komputerze podczas procesu naprawy zostanie wymazany. Apple zaznacza również, że nie jest w stanie odzyskać danych, które już zostały uszkodzone.
Jeżeli liczycie na „wymianę” czegokolwiek, to nie tym razem. Naprawa polega na wgraniu nowego oprogramowania sterującego dyskiem i wg Apple może trwać wraz z postawieniem systemu na czysto, około godziny. Po tym zabiegu należy samodzielnie dotworzyć zawartość dysku z również samodzielnie, wykonanej wcześniej kopii. Polecam dowolny dysk zewnętrzny USB (plus ew. adapter na USB-C) i systemowy Time Machine. Zresztą jestem pewien, że od dawna wykonujecie systematycznie kopie swoich danych na dodatkowych nośnikach. Jak nie to nawet się nie przyznawajcie, tylko do razu zacznijcie to robić.
Problem jest na tyle poważny, że Apple wyśle zawiadomienie do każdego z zarejestrowanych użytkowników MacBook Pro 13” ECS. Strona programu jest też już całkowicie po polsku w przeciwieństwie do ogłoszonej w tym samym czasie akcji dla iPhone’a.
Jeszcze jedna uwaga. Komputer oddawany do serwisu musi być sprawny. Oznacza to, że jeśli MacBook Pro ESC ma uszkodzenia zmniejszające jego zdolność do serwisowania dysku, przed serwisem konieczne będzie ich naprawienie. Może zostać naliczona za to opłata.
Akcja obejmuje komputery zakupione na całym świecie.
Tu znajdziecie dokładne informacje: Program serwisowania dysku SSD w 13-calowym MacBooku Pro (bez paska Touch Bar).
Jeżeli Wasz iPhone X ma problemu z rozpoznawaniem dotyku ekranu. Nie działa on na całej lub części powierzchni, lub pojawiają się reakcje w miejscach, które nie były dotknięte, to może podlegać programowi napraw. Autoryzowany serwis wymieni uszkodzony moduł na nowy za darmo.
Oczywiście poza wspomnianymi problemami z dotykiem, urządzenie musi być sprawne. Zostanie to zweryfikowane przez serwis. Również przed oddaniem do serwisu należy samodzielnie wykonać kopię (archiwum) danych w iCloud lub w komputerze za pomocą iTunes (koniecznie szyfrowaną).
Apple zastrzega możliwość ograniczenia serwisowania w tym programie do krajów, w których urządzenie zostało zakupione. Program obejmuje urządzenia w ciągu 3 lat od ich pierwotnego zakupu w sieci lub salonach mającej umowy z Apple.
Więcej (na razie po angielsku) dowiecie się ze strony: iPhone X Display Module Replacement Program for Touch Issues.
Pamiętajcie, że do serwisu nie warto iść „w ciemno” i najlepiej oraz najwygodniej umówić się przez stronę Apple lub aplikację Wsparcie Apple.
Jeżeli użytkownik uważa, że wcześniej zapłacił za naprawę takich uszkodzeń, powinien skontaktować się z Apple.
Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…
Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…
Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…
Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…
Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…
Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.