Kategorie Archiwum

Netflix nie chce się dzielić!

Wczoraj pojawiła się w wielu serwisach, informacja o tym, że Netflix planuje wyłączenie możliwości zakładania konta i logowania za pomocą subskrypcji wewnątrz aplikacji, opłacanych za pośrednictwem iTunes. Zmiana dotyczy wyłącznie niektórych regionów.

Trzydzieści trzy kraje w tym Polska

Na liście znajdują się: Argentyna, Australia, Austria, Belgia, Brazylia, Chorwacja, Czechy, Dania, Ekwador, Finlandia, Francja, Hiszpania, Niemcy, Indie, Indonezja, Kanada, Kolumbia, Japonia, Korea, Malezja, Meksyk, Norwegia, Peru, Filipiny, Polska, Słowacja, RPA, Szwecja, Tajwan, Tajlandia, Węgry, Wielka Brytania i Włochy.
W tych krajach możliwość otwierania nowych kont w Netflix oraz wznawiania zerwanych subskrypcji wewnątrz aplikacji będzie wyłączone 30 września. Konto trzeba będzie założyć i opłacić (ustawić metody płatności) bezpośrednio w serwisie Netflix.

To zła wiadomość, choć trudno się dziwić, że Netflix nie chce się dzielić

Apple pobiera od każdej subskrypcji przez pierwszy rok 30%, czyli tyle, co ze sprzedaży aplikacji. W kolejnym roku ciągłej subskrybcji „haracz” spada do 15%. To nadal dość duża kwota. Netflix nie chce się dłużej dzielić. Oczywiście Apple zabrania sugerowania użytkownikom aplikacji na platformy Apple, opłacania subskrypcji innymi metodami, gdy można to zrobić wewnątrz programu. Jednak jeżeli tej funkcji nie ma w aplikacji, to Apple nie może wymagać jej wprowadzenia. Netflix nie jest jedyną firmą, która unika dzielenia się z Apple, usuwając możliwość opłat w programie.
Gdy Netflix zaczął oficjalną działalność w Polsce, nawet przez myśl mi nie przeszło, że można dokonać rejestracji i opłacać konto inaczej niż przez aplikację. Po prostu od razu w Apple TV pobrałem Netflix, uruchomiłem subskrypcję i tak już zostało.

O tym, że to była dobra decyzja, przekonałem się po przejściu z € na zł w App Store. Od tego momentu, pomimo że Netflix zapowiedział podwyżki, wciąż płacę 35 zł za „dwa ekrany”, czyli środkowy abonament i mam możliwość przejścia na „4 ekrany” za 45 zł. Oczywiście nie oznacza to, że te ceny będą zachowane w przyszłości. Jednak pod tym względem Netflix zachował się wobec „starych” użytkowników „w porządku” i nadal będą mogli oni opłacać usługę przez Apple do momentu zaprzestania subskrypcji.
To może warto jeszcze przed 30 września przejść na opłaty iTunes? Link to aplikacji Netflix w App Store.
Źródło: techcrunch.com

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

Ostatnie wpisy

Router Synology RT6600ax. Potężny zarządca sieci

Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…

1 rok temu

Sonos ogłasza partnerstwo z Apple i pokazuje dwa głośniki

Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…

1 rok temu

Sejf Smart Safe współpracuje z HomeKit

Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…

1 rok temu

FileMaker Cloud w Polsce

Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…

1 rok temu

Ivory zamiast Tweetbot’a. Mastodon lepszy od Twittera?

Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…

1 rok temu

Najważniejsza funkcja nowego HomePod’a

Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…

1 rok temu

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.