Wybierz Strona

Apple rozszerza reklamy w wyszukiwarce na więcej rynków

Apple rozszerza reklamy w wyszukiwarce na więcej rynków

  • 0
  • 27.07.2018
Jaromir Kopp

I to nie są jedyne zmiany. Przypomnę, że reklamy w wyszukiwarce App Store były dostępne od 2016 roku, ale jedynie w USA. W grudniu 2017 doszła nowa forma reklam „basic”, a dotychczasowa „advanced” trafiła do większej ilości krajów. Teraz Apple rozszerza reklamy w wyszukiwarce na więcej rynków.

Reklamy dla bogatych „advanced” i biednych „basic”

W związku z ofertą reklam dla deweloperów powstał pewien bałagan. Te znane od 2016 roku zostały nazwane „advanced” i działają podobnie jak większość reklam w internecie. Apple nalicza opłaty za kliknięcia. Jednak zapewniają one większe możliwości konfigurowania i stosowania dodatkowych słów kluczowych, którym ustalamy „ceny”.
„Zaawansowane” reklamy do grudnia 2017 były wyświetlane tylko w USA, choć dostępne dla wszystkich deweloperów, obecnie są pokazywane klientom z 7 krajów. Pierwszego sierpnia do tej siódemki dojdą Japonia, Korea Południowa, Francja, Niemcy, Włochy i Hiszpania.
Reklamy „podstawowe” uruchomione na koniec 2017 są dedykowane dla mniejszych deweloperów, którzy nie mogą zbytnio szastać pieniędzmi na promocję. W tym systemie płaci się dopiero za instalację aplikacji. Ryzyko jest znacznie mniejsze, ale i skromniejsze są możliwości konfiguracji. Ustalamy tylko miesięczny budżet oraz cenę za instalację. Nie ma możliwości dodania słów kluczowych.
Reklamy w App Store „basic”
Te „podstawowe” reklamy wyświetlają się tylko klientom korzystającym z App Store w USA (choć są dostępne dla wszystkich deweloperów). Jednak i to się zmieni. 22 sierpnia reklamy „basic” będą wyświetlane we wszystkich regionach. Na reklamy „advanced” w Polsce przyjdzie nam jeszcze poczekać.

100$ na start

Deweloperzy, którzy dopiero zaczynają przygodę z reklamą w wynikach wyszukiwanie, dostają na zachętę 100$ od Apple. Ten bonus przysługuje dla reklam „basic”, nawet jeżeli już raz otrzymali taki, ale przy starcie reklam „advanced”.
Bonus 100$ na start reklam

O autorze

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii, wyczulony na potrzeby osób niepełnosprawnych i starszych. Tworzy w języku Swift aplikacje na platformy macOS, iOS, tvOS oraz systemy bazodanowe FileMaker. Prowadzi zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży. Autor książki o serwerach NAS „Mój QNAP”. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poradnik do macOS

Zapisz się

i otrzymuj darmowy magazyn

Witaj w gronie czytelników. Dziękujemy!