Wczoraj Apple przypomniał deweloperom, że od lipca tego roku wszystkie aktualizacje aplikacji wysyłane do App Store muszą być skompilowane z użyciem SDK 11 i być zgodne z ekranem Super Retina.
Nowe programy już od kwietnia
Powyższe wymagania muszą już od miesiąca spełniać nowe programy wysyłane do App Store. Wczorajsze przypomnienie dotyczy aktualizacji.
Ten wymóg oznacza, że do przygotowania aplikacji należy używać Xcode 9.x lub innych narzędzi z nim zgodnych, a aplikacja musi być skompilowana z użyciem iOS 11. Nie oznacza to, że obecnie nie da się wysyłać do App Store programów działających na starszych systemach. Xcode 9.3 obsługuje „minimum deployment target” dla iOS 8, a przy pewnych kombinacjach udaje się ustawić niższy. Jednak „Base SDK” musi być ustawione na 11.x. W Xcode 9 dla macOS można kompilować programy zgodne z 10.6.
Nowe możliwości
Apple zachwala iOS 11, wymieniając kilka z jego nowych możliwości, jak: Core ML, ARKit, nowe API dla kamery, nowy SiriKit, integrację z Apple Music, czy drag and drop dla iPadów.
Osobną sprawą jest wsparcie dla ekranów iPhone X Super Retina. Mają one inne proporcje oraz „zakazane” strefy na dole gdzie znajduje się pasek Centrum sterowania oraz na górze gdzie mamy słynne wcięcie na kamery. Oczywiście przewidziano ułatwienia dla programistów i tak zwaną „bezpieczną strefę”. Jednak jest ona dostępna tylko w iOS 11 i zachowując zgodność z wcześniejszymi systemami, trzeba czasem dodać kilka warunków.
Przy okazji Super Retina trochę się zniechęciłem do iPhone X, gdy okazało się, że nie ma on trybu poziomego, znanego z iPhone „Plus” i iPadów. Chodzi o ekran „master-detail” jak np. w Mail po obróceniu iPhone’a do poziomu. Po lewej znajduje się wtedy lista wiadomości, a po prawej treść. Bardzo lubię ten tryb.
0 komentarzy