Select Page

Radeon ProRender dla Blender i Maya dostępny na macOS

Radeon ProRender dla Blender i Maya dostępny na macOS

  • 0
  • 17.04.2018
Jaromir Kopp

Zwolennicy hipotezy, że Apple nie dba o użytkowników pro, mają sporo dowodów na jej prawdziwość. Mac Pro się opóźnia, a iMac Pro rzucony „na odczepnego” profesjonalistom jest drogi. Do tego te „oszczędne” karty graficzne w innych urządzeniach. Jednak są dowody przeczące tej hipotezie np. Radeon ProRender dla Blender i Maya, eGPU, Vulkan.

Radeon ProRender dla Blender i Maya

Radeon ProRender jest już wbudowany w Cinema 4D R19 dla macOS. Teraz użytkownicy Blender i Maya doczekali się wsparcia ze strony AMD. Dodatkowo plugin otrzymał nowe funkcje pozwalające na lepsze renderowanie efektów typy dym oraz bardziej precyzyjne nadzorowanie głębi ostrości w zbieżności z odległością od kamery.
Jednak nie to jest najważniejsze.

Radeon ProRender dla Blender i Maya dostępny na macOS

Pierwszy produkcyjny renderer ze wsparciem dla Metal 2

ProRender to już kolejny produkt związany z profesjonalnym 3D, wspierający Metal 2. Metal to środowisko programistyczne (API) służące do szybkich i wyrafinowanych obliczeń graficznych, głównie choć nie tylko 3D. Jest stosowany przez wiele gier i silników do ich tworzenia jak Vulkan i przez najnowszą wersję iMovie dla iOS. Teraz kolejny wielki gracz na rynku sprzętu do grafiki, połączył swoje rozwiązania z API Metal 2. Cinema 4D R19 SP2 również zawiera aktualizację pozwalającą na użycie Metal 2.
I to nadal nie jest koniec dobrych wieści.

Radeon ProRender i eGPU

Wracając do braków w sprzęcie profesjonalnym: Wraz z najnowszą wersją macOS 10.13.4 Apple dodał natywną obsługę dla zewnętrznych kart graficznych podłączanych przez Thunderbolt 3 eGPU. Pozwala to na dodanie nawet do MacBooka profesjonalnego sprzętu graficznego np. Radeon™ RX 580, Radeon™ RX Vega64, czy Radeon™ Pro WX 9100 i wielokrotne zwiększenie mocy obliczeniowej, zwłaszcza w grafice.
Radeon ProRender jest dostępny do pobrania za darmo na stornie producenta.

Może Cię zainteresować:

O autorze

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii, wyczulony na potrzeby osób niepełnosprawnych i starszych. Tworzy w języku Swift aplikacje na platformy macOS, iOS, tvOS oraz systemy bazodanowe FileMaker. Prowadzi zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży. Autor książki o serwerach NAS „Mój QNAP”. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poradnik do macOS

Zapisz się

i otrzymuj darmowy magazyn

Witaj w gronie czytelników. Dziękujemy!