^

Radeon ProRender dla Blender i Maya dostępny na macOS

Jaromir Kopp

17 kwietnia 2018

Zwolennicy hipotezy, że Apple nie dba o użytkowników pro, mają sporo dowodów na jej prawdziwość. Mac Pro się opóźnia, a iMac Pro rzucony „na odczepnego” profesjonalistom jest drogi. Do tego te „oszczędne” karty graficzne w innych urządzeniach. Jednak są dowody przeczące tej hipotezie np. Radeon ProRender dla Blender i Maya, eGPU, Vulkan.

Radeon ProRender dla Blender i Maya

Radeon ProRender jest już wbudowany w Cinema 4D R19 dla macOS. Teraz użytkownicy Blender i Maya doczekali się wsparcia ze strony AMD. Dodatkowo plugin otrzymał nowe funkcje pozwalające na lepsze renderowanie efektów typy dym oraz bardziej precyzyjne nadzorowanie głębi ostrości w zbieżności z odległością od kamery.
Jednak nie to jest najważniejsze.

Radeon ProRender dla Blender i Maya dostępny na macOS

Pierwszy produkcyjny renderer ze wsparciem dla Metal 2

ProRender to już kolejny produkt związany z profesjonalnym 3D, wspierający Metal 2. Metal to środowisko programistyczne (API) służące do szybkich i wyrafinowanych obliczeń graficznych, głównie choć nie tylko 3D. Jest stosowany przez wiele gier i silników do ich tworzenia jak Vulkan i przez najnowszą wersję iMovie dla iOS. Teraz kolejny wielki gracz na rynku sprzętu do grafiki, połączył swoje rozwiązania z API Metal 2. Cinema 4D R19 SP2 również zawiera aktualizację pozwalającą na użycie Metal 2.
I to nadal nie jest koniec dobrych wieści.

Radeon ProRender i eGPU

Wracając do braków w sprzęcie profesjonalnym: Wraz z najnowszą wersją macOS 10.13.4 Apple dodał natywną obsługę dla zewnętrznych kart graficznych podłączanych przez Thunderbolt 3 eGPU. Pozwala to na dodanie nawet do MacBooka profesjonalnego sprzętu graficznego np. Radeon™ RX 580, Radeon™ RX Vega64, czy Radeon™ Pro WX 9100 i wielokrotne zwiększenie mocy obliczeniowej, zwłaszcza w grafice.
Radeon ProRender jest dostępny do pobrania za darmo na stornie producenta.

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.
Komentarze (0)
L

0 komentarzy