Select Page

Koniec aplikacji dla watchOS 1? Apple odchudzi systemy

Koniec aplikacji dla watchOS 1? Apple odchudzi systemy

  • 0
  • 11.04.2018
Jaromir Kopp

Wraz z betą watchOS 4.3.1 pojawiły się komunikaty ostrzegające o niezgodności starych aplikacji przygotowanych dla watchOS 1 z nadchodzącymi systemami. Może to świadczyć o chęci ich porzucenia w watchOS 5 i iOS 12. Nadciąga koniec aplikacji dla watchOS 1.

Apple Watch jako interfejs wejścia wyjścia dla iPhone

Tak to było pomyślane w watchOS 1. Aplikacje przygotowane na zegarek tak na prawdę, działały na sparowanym z nim iPhone. Sam zegarek stanowił tylko urządzenie wejścia i wyjścia. Na Apple Watch były ładowane elementy interfejsu i częściej używane grafiki (do 20 MB), ale kod wykonywał się w iPhone. 
Pozbycie się zgodności z watchOS 1 pozwoli zaoszczędzić trochę miejsca w systemie iPhone oraz ciut go uprości. Zniknie jedno z dość skomplikowanych i obciążających (gdy jest używane) zasoby komunikacyjne urządzenia, API w iOS.

Dla deweloperów nie powinno to być zaskoczeniem

Programiści zostali już w listopadzie 2017 roku ostrzeżeni, że od 1 kwietnia nie będą przyjmowane do App Store żadne aktualizacje zbudowane na bazie watchOS 1 SDK. Wszystkie uaktualnienia i nowe programy muszą być przygotowane na bazie SDK watchOS 2 lub nowszego.
Wraz z betą watchOS 4.3.1 pojawiły się komunikaty ostrzegające o niezgodności starych aplikacji przygotowanych dla watchOS 1 z nadchodzącymi systemami. Może to świadczyć o chęci ich porzucenia w watchOS 5 i iOS 12. Nadciąga koniec aplikacji dla watchOS 1.
Nie sądzę, aby „wyłączenie” aplikacji dla watchOS 1 było zbyt dotkliwe dla użytkowników, bo w użyciu jest ich bardzo mało. Moim zdaniem pozbycie się „zbędnego” kody z systemów powinno mieć wpływ zdecydowanie korzystny na całość pracy obu systemów.

O autorze

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii, wyczulony na potrzeby osób niepełnosprawnych i starszych. Tworzy w języku Swift aplikacje na platformy macOS, iOS, tvOS oraz systemy bazodanowe FileMaker. Prowadzi zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży. Autor książki o serwerach NAS „Mój QNAP”. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poradnik do macOS

Zapisz się

i otrzymuj darmowy magazyn

Witaj w gronie czytelników. Dziękujemy!