Czasy „Think different”, czyli „myśl inaczej” wspominam, jako okres nadziei i przełomu w Apple. Akcje reklamowe związane z tym sloganem rozpoczęły się  w 1997 roku, po powrocie Steve Jobsa do firmy, którą założył i trwały do 2002.

„Think different” Apple kontra „Think” IBM

Slogan Apple został odebrany jako odpowiedź na hasło, którym posługiwał się IBM. Zwróćcie uwagę, jak zmieniła się przez te 20 lat sytuacja w branży IT. „Odwieczny wróg” IBM, któremu na jednym ze zdjęć Steve Jobs pokazywał „środkowy palec”, stał się, kto wie, czy nie największym sojusznikiem Apple na rynku rozwiązań IT dla biznesu.

Wracając do tematu, kampania pod hasłem „Think different” opierała się na plakatach i spotach reklamowych, ze znanymi postaciami, które wyłamywały się z reguł, tworząc dzięki temu nowe wartości. Reklamom towarzyszył specyficzny tekst. I właśnie ten tekst co jakoś czas okazuje się „ukryty” w różnych zakamarkach obecnych systemów i aplikacji.

TextEdit i Xcode

Mój ulubiony, poza Notatkami, edytor tekstu TextEdit, ma w swoich zasobach ikony dla różnych dokumentów. Znamienny tekst wspomnianej kampanii znajdziemy m.in. w ikonie dla plików HTML oraz RTF.

Think different w TexEdit

W Xcode wspomniany tekst znajdziemy w jeszcze ładniejszej formie na znaczku przeznaczonym dla plików w markdown.

Think different w Xcode

Więcej o „Think different” możecie dowiedzieć się z Wikipedii. Zobaczcie też wystąpienie Steve Jobsa na konferencji prezentującej tę kampanię.

To były piękne czasy, gdy jedynymi iUrządzeniami były iMac i iBook oraz dopiero co rodzący się iPod. Może nadejdzie czas, aby znów zacząć „myśleć inaczej”?

Może Cię zainteresować: