Nie musieliśmy zbyt długo czekać na odpowiedź firmy Apple na premierę najnowszego dziecka Samsunga – modelu Galaxy S9. W serwisie YouTube pojawiły się nowe spoty reklamowe, których celem jest przyciągnięcie użytkowników Androida do iOS. Apple chce go osiągnąć poprzez ukazanie kluczowych różnic dzielących te dwa systemy.
Na kanale Apple w popularnym serwisie video pojawiły się cztery krótkie spoty. Wszystkie dzielą ekran na dwie połowy. Z czego jedna z nich ukazuje obecny telefon, a druga iPhone’a. W takiej właśnie konwencji wykonane są wszystkie filmy reklamowe.
Pierwszy z nich demonstruje, jak łatwo można przenieść zawartość telefonu z systemem Android — na iPhone’a.
W filmie mężczyzna trzymający parasol unosi się lekko z dołu ekranu w górę. Opis filmu kieruje użytkowników do skorzystania z aplikacji Move to iOS.
Drugi film to demonstracja bezpieczeństwa urządzeń z systemem iOS w porównaniu do Androida. Zabawny sposób przekazu ukazuje przewagę systemu Apple nad konkurencją.
Kolejne filmy zatytułowane „Support” oraz „Environment” mają przekonać do produktu Apple użytkowników, wskazując na szerokie możliwości wsparcia i pomocy technicznej, jakie daje firma. Mocno akcentują także zaangażowanie kalifornijskiego giganta technologicznego w ochronę środowiska.
Wszystkie filmy kierują użytkowników do witryny „Switch” firmy Apple, która jest przeznaczona dla klientów korzystających ze smartfona z Androidem bądź innym systemem operacyjnym i planujących przejście na iPhone’a. Apple już od 3 lat oferuje aplikację „Move do iOS”, która ma na celu ułatwienie użytkownikom Androida wymiany na iPhone’a poprzez przesyłanie wszystkich niezbędnych danych.
Czy reklamy osiągną zamierzone rezultaty? To się okaże. Są fajne, ale jednak czegoś im brakuje…
0 komentarzy