Szumnie zapowiadany głośnik od Apple jest już dostępny od niespełna dwóch tygodni w wybranych krajach. Czy na tak nasyconym i rozwiniętym rynku ma szanse powalczyć o duży „kawałek tortu”? Czy jego debiut jest już jednak znacznie spóźniony? Sprawdźmy, czy HomePod ma szanse na sukces rynkowy?
Jak każdy produkt firmy Apple, także HomePod doświadczył już towarzyszących premierom problemów wieku dziecięcego. Są to odbarwienia w kształcie pierścieni pojawiające się na olejowanych drewnianych powierzchniach czy falstart z AirPlay 2. Dosyć wczesna ankieta przeprowadzona przez Loup Ventures ma na celu pokazanie jak HomePod przyjął się na rynku inteligentnych głośników.
Badanie, które obejmowało 520 amerykańskich konsumentów, wykazało, że 31% z nich posiadało już inteligentny głośnik. Przodującym urządzeniem był Amazon Echo z 55% rynku, następnie Google Home na poziomie 23% i Cortana Microsoftu z 15%. HomePod przyjął się w tej gupie na poziomie 3% , a produkty „innych producentów” to 4%. Jak na pierwsze tygodnie sprzedaży wygląda to całkiem nieźle.
Ankieta oceniała także stopień zadowolenia z posiadanych głośników. Tu aż 89% respondentów posiadających inteligentne głośniki odpowiedziało, że są zadowoleni (59%) lub bardzo zadowoleni (30%) ze swojego urządzenia. Loup Ventures twierdzi, że poziom zadowolenia nie powinien dziwić, ponieważ użytkownicy nie oczekują wiele od swojego inteligentnego głośnika.
Odtwarzanie muzyki jest obecnie najpopularniejszą cechą inteligentnych głośników wykorzystywaną przez użytkowników. Aż 40% respondentów twierdzi, że używa urządzenia tylko do muzyki. Pogoda znalazła się na drugim miejscu na poziomie 30%, a tuż za nimi „ogólne pytania”. Wykorzystanie głośników do uzyskiwania informacji na temat sportu, bieżących wiadomości, komunikacji i inteligentnego sterowania domem wynosi około 10 procent.
Czy zatem są szanse, że HomePod zawojuje świat i pokona głośniki Amazona i Google’a? Z pewnością potrzeba na to czasu i stałego rozwoju produktu. Jednak biorąc pod uwagę stale rozrastającą się bazę abonentów usługi Apple Music i fakt, że użytkownicy oczekują przede wszystkim sprzętu zapewniającego im doznania muzyczne, możemy się spodziewać dużego sukcesu tego produktu. Pamiętajmy też, że HomePod nie jest jeszcze dostępny na całym świecie (o Polsce i rodzimej Siri nie wspominając) i użytkownicy szybko przekonają się do nowego głośnika i jak zwykle zapragną go mieć w swoich domach. Tak to z tym Apple’em już jest 🙂
Źródło I Wykresy | Zdjęcie
Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…
Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…
Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…
Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…
Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…
Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.