^

ARKit, Rzeczywistość Rozszerzona wyjątkowo ważna dla Apple

Jaromir Kopp

14 lutego 2018

Jest wiele dowodów na to, że Apple z wyjątkową atencją traktuje ARKit i rzeczywistość rozszerzoną. Świadczy o tym między innymi wiele uwagi, jaką poświęca jej Tim Cook podczas publicznych wystąpień.

ARKit w iOS 11

Dodanie specjalnych bibliotek i funkcji ARKit w iOS 11 znacznie uprościło tworzenie aplikacji, które mogą dodawać sztuczne, renderowane obiekty do obrazu z kamery. Już wcześniej takie programy były dostępne, ale bazowały one na własnych rozwiązaniach. Tteraz ich tworzenie jest znacznie prostsze. Zaowocowało to wysypem mniej i bardziej użytecznych aplikacji oraz gier używających rzeczywistości rozszerzonej. Choć przyrost ich ilości w App Store ostatnio zmalał, to zyskują one na jakości.
Jak ważny jest rozwój ARKit, może świadczyć pojawienie się jego nowej, mocno udoskonalonej wersji w iOS 11.3, który już jest testowany jako publiczna beta. Nowy ARKit 1.5 pozwala na pracę z grafiką wyższej rozdzielczości (pełne HD), jest precyzyjniejszy i co ważniejsze rozpoznaje nie tylko powierzchnie poziome, ale również ściany i obiekty na nich jak drzwi, plakaty i obrazy. Udostępnienie tak rozbudowanego narzędzia bez oczekiwania na „duże” wydanie systemu to nowa praktyka u Apple, z którą przyjdzie się nam oswoić.

Augmented Reality for iOS

Tak została zatytułowana dedykowana rzeczywistości rozszerzonej strona WWW, którą niedawno Apple udostępnił. Przedstawia ona niektóre zastosowania tej technologii w życiu codziennym, rozrywce, ale również w rozwiązaniach profesjonalnych, wręcz przemysłowych oraz w edukacji.
ARKit, Rzeczywistość Rozszerzona wyjątkowo ważna dla Apple - przemysł
Możemy zobaczyć, jak AR jest pomocna w nawigacji, podróży, nauce, meblowaniu pomieszczeń, czy nawet w projektowaniu przemysłowym i oczywiście również w rozrywce.
Na końcu, Apple chwali się technologiami, które napędzają ARKit oraz kieruje do stron dla deweloperów i do działu AR w App Store.
Strona niestety nie doczekała się jeszcze polskiej wersji językowej.
Zobacz: Augmented Reality for iOS

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.
Komentarze (0)
L

0 komentarzy