^
Apple wygrywa „bitwę o choinkę”

Apple wygrywa „bitwę o choinkę”

Jaromir Kopp

3 stycznia 2018

Choć koniec roku kojarzył się z serią dotkliwych wpadek Apple, to są i dobre wieści dla tej firmy. Według serwisu Flurry oferującego usługi analityczne dla producentów oprogramowania mobilnego Apple zdeklasował rywali w wyścigu „pod choinkę”.

Jak prezent to nie byle jaki

O ile smartfony z androidem produkowane np. przez Samsunga przodują znaczenie w globalnej ilości urządzeń (~15% do 85%), to w tym szczególnym okresie na prezent wybierane są produkty Apple. Wiąże się to również z jesiennymi premierami nowych smarftonów tej firmy.

Dane z 2 miliardów smartfonów

Flurry chwali się, że z ich systemu analizy użytkowania oprogramowania, korzysta ponad milion aplikacji, które są zainstalowane na ponad 2 miliardach urządzeń. Jest to spora baza do badań.
Firma dokonała analizy nowych aktywacji w tygodniu poprzedzającym święta Bożego Narodzenia. Smartfony Apple stanowiły 44% nowych urządzeń. Drugi w kolejności Samsung pomimo ogromnych wydatków na reklamę osiągnął jedynie 26%. Produktów firmowanych przez Google prawie nie dało się zauważyć.
Wolimy Plus Size
Z dalszych analiz widać, że w 2017 roku najchętniej obdarowywaliśmy się smartfonami z dużym ekranem. iPhone’y „Plus size” po raz pierwszy wygrały z mniejszymi modelami, o czym już raz pisaliśmy: Rozmiar ma znaczenie….
Więcej możecie dowiedzieć się u źródła: Apple Wins 2017 Smartphone Holiday Season

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.
Komentarze (0)
L

0 komentarzy