Apple udostępniło deweloperom możliwość przedsprzedaży aplikacji w App Store na wszystkich platformach. Oto czego możemy się spodziewać.
Proste zasady
Deweloper może zaanonsować swój nowy program od 2 do 90 dni przed premierą. W dniu premiery, w ciągu 24 godzin aplikacja zostanie załadowana na urządzenie klienta, z którego została zamówiona. Jeżeli na innych jego urządzeniach jest włączone „automatyczne pobieranie”, to oczywiście na nie też.
Przedpremierowa strona z aplikacją będzie widoczna w wynikach wyszukiwania i innych miejscach, jeżeli zostanie wybrana do promowania. Do czasu premiery nie będą pojawiać się informacje o zakupach wewnątrz programu.
Zamówień będzie można dokonywać tylko z urządzeń z iOS 11.2, macOS 10.13.2, tvOS 11.2.
Deweloper będzie mógł monitorować ilość zamówień w przedsprzedaży na swoim koncie iTunes Connect.
Płatności
Użytkownik nie będzie obciążony płatnością do momentu premiery. Jeżeli cena od zamówienia do premiery ulegnie zmianie, to pobrana będzie mniejsza z tych kwot. Zamówienie przed premierą w każdej chwili będzie można anulować. Po premierze będą obowiązywać zasady jak przy normalnym zakupie, czyli w Europie możliwość zwrotu w ciągu 14 dni bez podawania przyczyny.
Przedsprzedaż była już dostępna przy zakupach muzyki i filmów, dla aplikacji to nowość.
0 komentarzy