^
sprzedaż Apple rośnie

Rośnie sprzedaż komputerów Apple

Przemysław Marczyński

11 października 2017

Chociaż Apple spadło w rankingu Gartnera z czwartej pozycji na piątą, wśród firm dostarczających komputery na świecie, to Tim Cook może być zadowolony z wyników swojej firmy. Sprzedaż komputerów Apple rośnie. Co więcej cały rynek PC odbija się od dna jakiego w 2017 roku dosięgnęła tą część rynku IT.
sprzedaż komputerów Apple

Rynek komputerów PC rośnie

W trzecim kwartale Apple ustąpiło miejsca firmie Asus, spadając na piątą pozycję na liście firm produkujących komputery. W tym okresie wyprodukowano 4,6 miliona Maków. Największy producent sprzętu komputerowego to HP, który na rynek wprowadził 14,5 miliona urządzeń. Tuż za nim chińskie Lenovo z równie świetnym wynikiem 14,3 miliona komputerów. Trzecia pozycji przypadła Dell’owi z liczbą 9,5 miliona dostarczonych urządzeń. Ważną informacją jest, że cały rynek komputerów zaczyna rosnąć. Warto w tym miejscu przypomnieć, że rok 2017 był najgorszy od dekady. Był to czas, w którym ilość sprzedawanych komputerów spadła poniżej 63 milionów na kwartał. Analitycy wskazywali na rosnące ceny komponentów pamięci jako powód stagnacji na rynku. Dziś wyniki napawają optymizmem. Rynek PC odbija się mocno od dna, wypuszczając na rynek w ostatnich czterech miesiącach ponad 67 milionów komputerów. Dwa pierwsze kwartały tego roku to wynik zaledwie 62 i 61 milionów sprzętu na rynku konsumenckim.

Apple ma się dobrze

Chociaż Apple straciło czwartą pozycję na rzecz Asusa to wydaje się, że słupki sprzedaży są dla firmy optymistyczne. Od początku roku sprzedaż komputerów systematycznie pnie się w górę. W pierwszym kwartale była to liczba 4,2 miliona komputerów. Drugi kwartał podobnie ale mimo wszystko z nieco wyższą sprzedażą. Najnowsze analizy wskazują produkcję na poziomie 4,6 miliona komputerów.
sprzedaż komputerów Apple

iMac Pro na horyzoncie

W tym roku ma pojawić się zupełnie nowy model komputera – iMac Pro. Środowisko profesjonalnych twórców potrzebuje urządzeń o większej mocy, co przekłada się na zakup konkurencyjnych komputerów do studiów graficznych, zajmujących się profesjonalnie grafiką i filmem. Ta tendencja powinna zostać zatarta po wprowadzeniu odświeżonej linii komputerów Pro. Chociaż segment komputerów dla zaawansowanych użytkowników nie ma tak wielkiego wpływu na ogólną sprzedaż sprzętu (tu jednak komputery budżetowe napędzają ilość sprzedawanych komputerów), to jednak dbanie o „prokonsumerów” powinno przełożyć się również na postrzeganie i zwrócenie się w stronę Apple zwykłych użytkowników. Efekt halo zawsze gdzieś jest żywy przy takim podejściu do klienta, co mocno widać w pojmowaniu marki Apple, która kojarzy się z użytkownikami kreatywnymi, a dzięki temu sprzęt ten z jeszcze większą przychylnością trafia do naszych domów. Nowy sprzęt powinien pomóc w utrzymaniu tendencji wzrostu sprzedaży komputerów. Warto również pamiętać, że na 2018 zapowiedziano premierę modułowego systemu dla Mac’a Pro.
Źródło

Przemysław Marczyński

Współautor książki "macOS. Proste Poradniki" - www.prosteporadniki.pl. O technologii pisze od ponad 15 lat. Tworzył podcasty o Apple.
Komentarze (0)
L

0 komentarzy