^

Czy Apple zarobi na AirPods więcej niż na Apple Watch?

Redakcja

28 czerwca 2017

Słuchawki AirPods przyjęły się bardzo dobrze na rynku. Zapotrzebowanie, pomimo rozpoczęcia sprzedaży ponad sześć miesięcy temu nadal nie maleje. AirPods stale posiadają 6-tygodniowy okres dostawy, przy zamówieniach ze strony internetowej firmy Apple. Sam Tim Cook mówił o bardzo dobrej odpowiedzi rynku na AirPods’y i popycie zdecydowanie przewyższającym podaż. Czy zatem Apple zarobi na AirPods więcej niż na Apple Watch?
Analityk Gene Munster uważa, że AirPods przyniosą większe dochody w ciągu następnej dekady niż Apple Watch. Mimo ceny 159 $ (799 zł w Polsce), która jest znacznie niższa niż Apple Watch (od 269 $ do ponad 1.499,00 $). Twierdzi, że w ciągu najbliższych 10 lat AirPods osiągną większe przychody niż Apple Watch. Jako produkt ewoluują z prostych bezprzewodowych słuchawek do rozszerzonego urządzenia audio. Prognozuje, że cena urządzenia wzrośnie z 159 $ do 200 $ dzięki rychłemu rozszerzeniu ich funkcjonalności.

Z kolei analityk Neil Cybart twierdzi, że Apple sprzedaje swoje słuchawki po mocno obniżonej cenie w celu przyciągnięcia nowych użytkowników do swojego ekosystemu. Mimo że polska cena nie należy do najniższych, to w porównaniu z rozwiązaniami konkurencyjnych firm segmentu premium, jest akceptowalna. Ta strategia cenowa była nie do pomyślenia dziesięć lat temu, kiedy Apple był często oskarżany o zawyżanie cen swoich produktów. Według niego, Apple AirPods mogły kosztować zdecydowanie więcej. Nawet 299 $. Sprzedając je za 159 $ Apple zmusił innych producentów do cięcia własnych cen, w celu utrzymania konkurencyjności.
Apple w ubiegłym kwartale zanotowało rekordowy wzrost przychodu, bo aż o 31 %, w kategorii Inne produkty (należą do niej między innymi AirPods, Apple TV, Apple Watch, iPody oraz produkty Beats). Wszystko wskazywało, że AirPods i Apple Watch to główni sprawcy tych wyników. Apple nie ujawnia szczegółowych wyników sprzedaży w sprawozdaniach kwartalnych. Wszelkie dochody ze sprzedaży są wyłącznie szacunkowe. Jednak wszystko wskazywało, że AirPods’y i Apple Watch to główni sprawcy tych wyników. Dla przypomnienia w ubiegłym kwartale (Q1 2017) kategoria odnotowała spadek o 8% do porównywanego okresu.
Dodatkowo należy wspomnieć doskonałym przyjęciu słuchawek przez pierwszych klientów. AirPods, osiągnęły 98-procentowy wskaźnik satysfakcji klienta w niedawnym badaniu przeprowadzonym przez Experian i firmy badawczej Creative Strategies.
Przyszłość Airpods maluje się bardzo interesująco. To jak w przyszłości będą ewoluowały i jakie funkcjonalności zaimplementują do nich inżynierowie Apple to wielka niewiadoma. Z pewnością ich kolejne iteracje mogą okazać się nie tylko hitem sprzedaży, ale także prawdziwym przełomem.
Źródło | Zdjęcia

Redakcja

Tworzymy dla Ciebie serwis Mój Mac. Strona z informacjami o Apple i technologii. Opinie, recenzje i testy. Wszystko, co chcesz wiedzieć o świecie nadgryzionych jabłek.
Komentarze (0)
L

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.