Słuchawki AirPods przyjęły się bardzo dobrze na rynku. Zapotrzebowanie, pomimo rozpoczęcia sprzedaży ponad sześć miesięcy temu nadal nie maleje. AirPods stale posiadają 6-tygodniowy okres dostawy, przy zamówieniach ze strony internetowej firmy Apple. Sam Tim Cook mówił o bardzo dobrej odpowiedzi rynku na AirPods’y i popycie zdecydowanie przewyższającym podaż. Czy zatem Apple zarobi na AirPods więcej niż na Apple Watch?
Analityk Gene Munster uważa, że AirPods przyniosą większe dochody w ciągu następnej dekady niż Apple Watch. Mimo ceny 159 $ (799 zł w Polsce), która jest znacznie niższa niż Apple Watch (od 269 $ do ponad 1.499,00 $). Twierdzi, że w ciągu najbliższych 10 lat AirPods osiągną większe przychody niż Apple Watch. Jako produkt ewoluują z prostych bezprzewodowych słuchawek do rozszerzonego urządzenia audio. Prognozuje, że cena urządzenia wzrośnie z 159 $ do 200 $ dzięki rychłemu rozszerzeniu ich funkcjonalności.
Z kolei analityk Neil Cybart twierdzi, że Apple sprzedaje swoje słuchawki po mocno obniżonej cenie w celu przyciągnięcia nowych użytkowników do swojego ekosystemu. Mimo że polska cena nie należy do najniższych, to w porównaniu z rozwiązaniami konkurencyjnych firm segmentu premium, jest akceptowalna. Ta strategia cenowa była nie do pomyślenia dziesięć lat temu, kiedy Apple był często oskarżany o zawyżanie cen swoich produktów. Według niego, Apple AirPods mogły kosztować zdecydowanie więcej. Nawet 299 $. Sprzedając je za 159 $ Apple zmusił innych producentów do cięcia własnych cen, w celu utrzymania konkurencyjności.
Apple w ubiegłym kwartale zanotowało rekordowy wzrost przychodu, bo aż o 31 %, w kategorii Inne produkty (należą do niej między innymi AirPods, Apple TV, Apple Watch, iPody oraz produkty Beats). Wszystko wskazywało, że AirPods i Apple Watch to główni sprawcy tych wyników. Apple nie ujawnia szczegółowych wyników sprzedaży w sprawozdaniach kwartalnych. Wszelkie dochody ze sprzedaży są wyłącznie szacunkowe. Jednak wszystko wskazywało, że AirPods’y i Apple Watch to główni sprawcy tych wyników. Dla przypomnienia w ubiegłym kwartale (Q1 2017) kategoria odnotowała spadek o 8% do porównywanego okresu.
Dodatkowo należy wspomnieć doskonałym przyjęciu słuchawek przez pierwszych klientów. AirPods, osiągnęły 98-procentowy wskaźnik satysfakcji klienta w niedawnym badaniu przeprowadzonym przez Experian i firmy badawczej Creative Strategies.
Przyszłość Airpods maluje się bardzo interesująco. To jak w przyszłości będą ewoluowały i jakie funkcjonalności zaimplementują do nich inżynierowie Apple to wielka niewiadoma. Z pewnością ich kolejne iteracje mogą okazać się nie tylko hitem sprzedaży, ale także prawdziwym przełomem.
Źródło | Zdjęcia
0 komentarzy