Opublikowano wyniki finansowe Apple za drugi kwartał 2017 roku, czyli pierwszy kalendarzowy 2017 roku. Spółka odnotowała w tym okresie przychód w wysokości 52,9 mld dolarów. Wynik ten jest lepszy o 5 % w porównaniu do roku ubiegłego, mimo spadków w niektórych kategoriach produktowych.
Sprzedaż produktów Apple z procentowym porównaniem do analogicznego okresu w 2016 roku przedstawiała się następująco:
- iPhone. Sprzedano 50,76 mln sztuk i jest to spadek o 1 % w porównaniu do roku ubiegłego. Co ciekawe mimo spadku sprzedaży Apple odnotował tu wzrost przychodu o 1 %.
- iPad. Tylko 8,92 mln sztuk tych urządzeń znalazło nabywcę w ostatnim kwartale. Powoduje to spadek sprzedaży o 13 % do analogicznego okresu w 2016 r. Przychód zmalał tu również o 12 %.
- Mac. W tej kategorii sprzedaż wyniosła 4,19 mln sztuk i jest to wzrost o 4 %. Wynik ten przełożył się na 14 % wzrostu przychodu!
- Usługi. Spółka wykazuje w tej kategorii wzrost przychodu o 18 %.
- Inne produkty (należą do niej miedzy innymi Apple TV, Apple Watch, iPody oraz produkty Beats). Kategoria zanotowała bardzo wysoki wzrost przychodu, bo aż 31 %.
Dane pokazują nam, że nadal siłą napędową spółki jest iPhone i stanowi 63 % jej przychodu. Ewidentnie od jego rozwoju zależy przyszłość Apple. Nie ma możliwości, aby odpuścili na tym polu. Wierzymy, że wrześniowa premiera będzie naprawdę ekscytująca. Z kolei sprzedaż iPada wskazuje, że jest to produkt, który w obecnej formie jest w ewidentnie w ostatnim stadium cyklu życia i nie należy się spodziewać wzrostów. Liczymy, że Apple zaskoczy nas zupełnie nowym produktem, który „zmusi” zadowolonych właścicieli starszych generacji do wymiany. Na dzień dzisiejszy jest to produkt, nie sprzedający się już tak rewelacyjnie jak kiedyś.
Komputery Mac również notują spory wzrost. Jest to z pewnością zasługa nowego Macbooka Pro, który z pomocą Touch Bara przyciąga jak magnes rzeszę kupujących. Następna kategoria to Usługi. Widać, że jest już bardzo ważnym filarem przychodów firmy. Co ważne, bardzo stabilnym i stale rosnącym. Należą między niej innymi wpływy ze sklepów z aplikacjami, Apple Music, iCloud i Apple Pay
Inne produkty to ostatnia grupa wskazywana w sprawozdaniu. Zanotowała rekordowy wzrost przychodu, bo aż o 31 %. Wszystko wskazuje, że Air Pods’y (które stały się realnie dostępne w omawianym kwartale) i Apple Watch to główni sprawcy tych wyników. Dla przypomnienia w ubiegłym kwartale (Q1 2017) kategoria odnotowała spadek o 8% do porównywanego okresu.
Pamiętajmy, że koniec ubiegłego roku był czasem prezentacji wielu nowych produktów. Wyniki finansowe pokazują że Apple nie zawiodło swoich klientów. Wszystko zatem wskazuje, że Apple nie tylko się nie kończy, ale ma się bardzo dobrze.
Źródło
0 komentarzy