Kilkanaście godzin po konferencji na, której zaprezentowano wyniki finansowe Apple za drugi kwartał roku kalendarzowego (trzeci kwartał finansowy) 2016, Tim Cook podczas spotkania z pracownikami świętował sprzedanie miliardowego iPhone!
Jak już wiecie ze wpisu o wynikach finansowych Przemka Marczyńskiego, pomimo spadków dochodów, zysku i sprzedaży w kluczowych segmentach, dla rynku nie były to złe wieści. Giełda zareagowała wręcz entuzjastycznie (+6,5%). A to nie koniec informacji o pozytywnym wydźwięku.
Poprzednim krokiem milowym było sprzedanie miliarda urządzeń z iOS (iPhone, iPad, iPod Touch) na przełomie 2014 i 2015 roku. Teraz miliardowym osiągnięciem cieszy się iPhone solo. I ja miałem w tym swój udział za sprawą iPhone 3G, 3Gs, 4, 4s, 5, 5s, 6 Plus, 6s Plus oraz jednego iPad’a.
Miliard iPhonów sprzedanych od 2007 roku nie robi być może wrażenia przy 1,28 miliarda urządzeń z Androidem sprzedanych tylko w 2014, ale trzeba pamiętać, że iPhone produkuje jedna firma, a urządzenia z Androidem obecnie ponad 400 firm.
Jeszcze ciekawiej wygląda zestawienie urządzeń będących w użyciu. W styczniu 2016 Apple podało, że na rynku było w ostatnim kwartale 2015 aktywnych (używanych) ponad miliard wszystkich urządzeń z iOS (~93%) i macOS (~7%) [bgr.com] i było to o 25% więcej niż w roku poprzednim. W podobnym czasie (koniec 2015) Google poinformował „z dumą” o 1,4 miliarda aktywnych wszystkich urządzeń z Androidem. Przy rocznej sprzedaży na poziomie prawie 1,3 miliarda tak mała ilość używanych wręcz zdumiewa. Potwierdza to obserwacje, że większość urządzeń z Androidem jest „jednorazowego użytku”, a produkty Apple choćby z powodu długiego okresu wsparcia nie starzeją się tak szybko, co nie ułatwia ich sprzedaży. Tu przypomina mi się obrazek wyświetlany w oficjalnej aplikacji Apple dostępnej w Googla Play, a służącej do przeniesienia danych z Andorida na iOS. Na koniec zabiegu wyświetlana jest informacja „możesz oddać swoje stare urządzenie do recyklingu w salonach Apple za darmo”… i tak chyba dzieje się w istocie.
Takie osiągnięcie zwłaszcza przy zestawieniu z danymi konkurencji, jest powodem do dumy, dlatego nie dziwi fakt, że Apple postanowił uświetnić to podczas spotkania dla pracowników z którego pochodzi tytułowe zdjęcie, a rynek i wiele agencji informacyjnych postanowiło docenić i odnotować ten fakt.
Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…
Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…
Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…
Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…
Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…
Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.