Kategorie Archiwum

Nowy serwis streamingowy od STARZ

Od wczoraj na amerykańskim rynku debiutuje kolejny serwis z video na życzenie – STARZ. Ściślej biorąc nie jest to całkowity debiut ponieważ STARZ obecny był dotąd w sieciach kablowych. Teraz jednak dołącza do konkurencji i tworzy usługę niezależną od kablówki w cenie 8,99$/miesiąc. Niedużo, zważywszy na fakt iż np w Comcast XFinity miesięczna dopłata do rachunku wynosi 10$. Z usługi korzystać można poprzez aplikację w iOS i to nowość Apple TV. Z aplikacji skorzystać także mogą posiadacze abonamentu kablowego ale uwaga – nie ma na liście Comcasta. W ten sposób ten największy i najbardziej znany dostawca kablówki w USA po raz kolejny (po blokadzie oglądania na żywo na Apple TV finałów koszykówki akademickiej NCAA) utrudnia życie swoim abonentom.
A czym jest STARZ? Ten nieznany w Polsce kanał chwali się 2400 pozycjami do wyboru w tym serialami „Outlander” i „American Gods”. Wśród filmów poza „Avengers: Age of Ultron” gratką będzie kolejna część Gwiezdnych Wojen – Netflix przechwycił prawda nadawcze do „Siódemki” jedynie na terenie Kanady. Kanał twierdzi iż oferuje najlepszy stosunek jakości treści do ceny i największą bibliotekę filmów na terenie USA, gdzie dociera dotąd do 23,6 mln subskrybentów oraz do 32,2 mln poprzez siostrzaną markę ENCORE.
Widać, że na amerykańskim rynku SVOD robi się coraz gęściej. Wciąż jednak zwolennicy „odcięcia gniazdka” chcący zapisać się do każdej usługi zapłacą sumarycznie więcej lub niewiele mniej niż rachunek w kablówce. Trzeba więc się na coś zdecydować i trzeba przyznać ze sytuacja stopniowo się poprawia – od jakiegoś czasu np w ramach HULU za dodatkową opłatą można korzystać z SHOWTIME oszczędzając parę dolców miesięcznie. Liderem jest z pewnością Netflix, ale dużą bazę ciekawych filmów posiada także Amazon w ramach usługi Prime (99$/rok w USA,ta sama cena ale w funtach i euro odpowiednio dla Wlk. Brytanii i Niemiec), którego najnowszym hitem z pewnością będzie nowa odsłona programu „Top Gear”. Google również nie powiedział ostatniego słowa i intensywnie promuje usługuję YouTube Red (nie mylić z RedTube ^^). A pamiętajmy że istnieje jeszcze HBO NOW.
Do Polski jak dotąd zawitał tylko Netflix (nie licząc WWE), ale ostatnie ruchy Amazona pokazują iż całkiem realna jest nasza własna odsłona sklepu, być może w połowie roku. Chociaż moim zdaniem ze względu na poziom rozwoju kulturalnego nasz kraj nie zasługuje na to by dostać Amazon Prime to jednak fakt iż to na terenie Polski zlokalizowane są wielkie magazyny firmy sprawia iż wprowadzenie tej usługi nie byłoby zbyt kosztowne, a Prime bez dostępu do filmów nie ma przecież sensu – no i pojawiłby się na mapie kolejny kraj gdzie można sprzedawać nieznane u nas Fire TV.

Sebastian Szwarc

Ostatnie wpisy

Router Synology RT6600ax. Potężny zarządca sieci

Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…

2 lata temu

Sonos ogłasza partnerstwo z Apple i pokazuje dwa głośniki

Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…

2 lata temu

Sejf Smart Safe współpracuje z HomeKit

Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…

2 lata temu

FileMaker Cloud w Polsce

Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…

2 lata temu

Ivory zamiast Tweetbot’a. Mastodon lepszy od Twittera?

Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…

2 lata temu

Najważniejsza funkcja nowego HomePod’a

Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…

2 lata temu

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.