Nowe Apple TV sukcesywnie się rozwija, jednak to urządzenie w naszym kraju wciąż działa na pół gwizdka. Jeśli nawet Mac Wyznawca w najnowszym numerze Magazynu uznaje urządzenie za swoje rozczarowanie roku to znaczy, że coś jest niewątpliwie na rzeczy. O ile na brak Siri po polsku możemy jeszcze machnąć od biedy ręką i pogodzić się z tym iż rozpoznawanie naszego języka jest niewykonalne o tyle drażni ubogość treści w polskim AppStore i nie działające usługi od samego Apple,które najwyraźniej uważa iż wynalazek braci Lumiere nie zagościł nigdy nad Wisłą, po co więc Polakom możliwość kupowania filmów? A jeszcze do tego chcieliby zwiastuny oglądać? Przecież to fanaberie.
Coś sie zaczyna jednak powoli poprawiać, chociaż pewnie nie w taki sposób jaki życzyliby sobie polscy widzowie. Przede wszystkim pojawiły się w polskim sklepie wreszcie kategorie,co prawda tylko cztery: Rozrywka, Dla Dzieci, Gry i Edukacja ale zawsze to lepsza droga do wyszukania interesujących nas treści w sklepie. No właśnie, treści jest coraz więcej i wiele firm, które były pierwotnie sceptyczne wobec nowego urządzenia zaczyna dostrzegać jego potencjał.
Jak to zwykle bywa – o niebo lepiej. Osoby zainteresowane modą z pewnością docenią mini-kanał Dior TV. Ale większą gratką jest wpuszczony także na 3 generację Apple TV na trzymiesięczny okres wyłączności M2M czyli Made To Measure – kanał modowy, na którym znajdziemy nie tylko relację z pokazów w Mediolanie,Paryżu czy Nowym Jorku ale także mnóstwo filmów dokumentalnych i seriali poświęconym największym dyktatorom mody. Jednym słowem – dla szafiarek rzecz obowiązkowa 😉
Apple TV nadaje się także do słuchania muzyki, poza YouTube i VEVO mogliśmy na starym urządzeniu słuchać także zwykłego radia oraz (w USA, Australii i Wlk.Brytanii) interaktywnego iTunes Radio. Apple wciąż nie opublikowało aktualizacji mającej dodać wsparcie dla Music dla trzeciej generacji, ale na czwartej mamy dostęp do całej usługi z wyjątkiem Connect. Nie ma systemowej aplikacji do słuchania radia, ale to nie dziwi gdyż Apple liczyło w tym względzie na pomysłowość programistów i taką aplikację napisał nasz redakcyjny kolega Jaromir. A co z innymi?
Nie oszukujmy się, MacWyznawca chociaż robi co może to nie posiada (jeszcze) tylu abonentów co Pandora. To interaktywne radio posiada w USA tylu abonentów co Spotify na całym świecie cieszy więc pojawienie się w sklepie natywnej aplikacji, gdyż przeglądarkowa wersja wymaga Flasha i dość intensywnie potrafi obciążyć procesor. Serwis w podstawowej wersji jest darmowy a całośc utrzymana jest w charakterystycznej dla Pandory biało-niebieskiej kolorystyce.
Swoich aplikacji w sklepie nie posiadają jednak ani Souncloud ani Spotify. Brak tego pierwszego można jeszcze odżałować i zainstalować w zamian kanał na PLEX, ale Spotify,które przez lata wyrobiło sobie markę najpopularniejszego serwisu streamingowego najwyraźniej jednak teraz nie chce ścigać się z Apple na jego własnym podwórku.
W całej tej medialnej układance pojawia się jeszcze jeden element równania, którego nie można zignorować czyli Amazon. Internetowa księgarnia, która dawno temu przestała sprzedawać wyłącznie książki i także włączyła się w biznes dostarczania klientom treści multimedialnych zaciekle zwalczając konkurencję (złośliwi powiedzą że taką, której nie jest w stanie sprostać jakością). Dlatego w sklepie Amazona nie kupimy iPada (bo jest konkurencją dla Kindle Fire) ani Chromecasta i Apple TV (bo konkurują z FireTV).
Nie wiadomo więc kiedy i czy w ogóle aplikacja Amazon Video pojawi się na Apple TV. Istnieje już wersja iOSowa, z której można korzystać na telewizorze poprzez AirPlay, nie jest to jednak tak wygodne jak natywna aplikacja, zwłaszcza na urządzeniu, które może ułatwić znalezienie interesujących nas treści poprzez wyszukiwanie Siri. To coś, czego Amazon nie może i nie powinien ignorować, stąd brak działań w tej kwesti może być podyktowany jedynie chęcią nakręcenia sprzedaży FireTV w okresie przedświątecznym. Dla nas, Polaków to i tak nic nie oznacza bowiem Amazon traktuje nasz kraj jedynie jako lokalizację swoich magazynów, a do skorzystania z FireTV wymagana jest subskrypcja Amazon Prime, która z kolei wymaga działającego na lokalnym rynku sklepu, którego pewnie nie doczekamy się w ciągu najbliższych 5 lat. Chyba, że wcześniej wejdzie Netflix i wywoła zamieszanie na rynku jakie chcemy mu przypisywać ale to już temat na osobną opowieść.
Linki (iOS)
Radio on TV – QART Serwis
Pandora – Free Music & Radio – Pandora Media, Inc.
SundanceNow Doc Club – Documentaries, films and movies, handpicked by experts – SundanceNow
BBC iPlayer – Media Applications Technologies Limited
Amazon Video – AMZN Mobile LLC
Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…
Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…
Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…
Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…
Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…
Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.