Apple poinformowało, że rozszerza działanie swojej platformy reklamowej – iAd – na 9 nowych krajów. Wśród nich znalazła się Polska. iAd pozwala na umieszczanie w aplikacjach dla systemu iOS reklam, które mają zwiększyć zarobki developerów (i Apple naturalnie). Co ważne, nie musimy być programistami aby skorzystać z iAd Workbench. Wystarczy mieć Apple ID oraz minimum 50 dolarów na budżet reklamowy.
To co wyróżnia tą platformę to prosty sposób integracji reklam i programów. Dodatkowo otrzymujemy narzędzia, które pomagają nam w zbudowaniu odpowiednich bannerów. Nie tak dawno Apple wydało nową wersję programu iAd Producer, dzięki któremu możemy na OS X w wygodny sposób je tworzyć.
Droga iAd do naszego kraju była bardzo kręta. Mechanizm reklamowy Apple rozpoczął swoją działalność w 2010 roku razem z iOS 4.
Witryna iAd – https://developer.apple.com/iad/
Ja już lata temu widziałem w aplikacjach reklamy polskich produktów. Na przykład chyba Listonic tak się reklamował.