^

Autodesk i aplikacje dla grafików na OS X

Przemysław Marczyński

30 sierpnia 2014


Autodesk jest firmą którą cenię za pracę jaką wkłada w rozwój platformy dla inżynierów CAD. Jednak ostatnimi czasy pojawiają się jej produkcje, które mają pomóc użytkownikom w tworzeniu obrazów graficznych. Mówię tu o dwóch programach Pixler oraz SketchBook.

Autodesk Pixlr
Ta aplikacja będzie rajem dla wszystkich, którzy lubią spędzać godziny edytując swoje zdjęcia. Mamy tutaj prawdziwą moc narzędzi, które sprawią, że wszelkiego rodzaju rozmycia, wyostrzenia czy zmiany kolorów będziemy mogli swobodnie dodawać do naszych kadrów.

Nie zabrakło również bardziej plastycznych narzędzi, które potrafią zmienić nasze zdjęcie chociażby w płótno pomalowane sprawną ręką malarza.

Jak każdy szanujący się program do obróbki grafiki odnajdziemy funkcję redukcji czerwonych oczu, zmiany rozmiaru obrazka, usuwania „zanieczyszczeń” czy przycinania. Nie zapomniano także o ulubionym narzędziu mniej wymagających użytkowników – Auto fix – do automatycznej korekty zdjęcia przy użyciu jednego kliknięcia. Do zdjęć będziemy mogli również dodać tekst, ramki i „naklejki”


Pixlr – https://itunes.apple.com/pl/app/autodesk-pixlr/id880663569?mt=12
Witryna Pixlr – https://pixlr.com/desktop
Autodesk SketchBook


SketchBook to przestrzeń w której twórcy będą mogli ujawnić swój talent malarski. Oddano nam do tego paletę pędzli odzwierciedlające naturalne pociągnięcia ołówka, markera czy pasteli.


W darmowej wersji możemy skorzystać z funkcji Lassa do zaznaczania oraz podstawowych operacji na warstwie. Warto zwrócić tutaj uwagę na rozwiązanie interfejsu jakie zastosował Autodesk. Odbiega ono dość mocno od tego co znamy z programów tego pokroju. Mimo to jest bardzo efektywne i świetnie spełnia swoje zadanie.

SketchBook – https://itunes.apple.com/pl/app/autodesk-sketchbook/id863486266?mt=12
Witryna SketchBook – https://www.sketchbook.com
Programy są dostępne za darmo z możliwością wykupienia opcji „Pro”. SketchBook jest mocno „przyciętym” narzędziem w swojej darmowej odsłonie. Można się o tym przekonać zerkając do instrukcji SketchBooka Pro. Dostęp do zabawy warstwami, narzędziami do animacji oraz mnóstwem innych opcji to koszt 65 dolarów za jedną licencję lub w subskrypcji – 25 dolarów na rok. Pixlr będzie nas kosztował 15 dolarów rocznie w abonamencie. Warto powiedzieć, że aplikacje te mają również swoje odpowiedniki na urządzeniach z iOS.
Autodesk zaczyna tworzyć produkty nie tylko dla wąskiej grupy inżynierów ale trafia także na komputery domowych mistrzów fotografii i rysunku. Miło widzieć je również na platformie OS X co jeszcze kilka lat temu było trudne do wyobrażenia. Dziś firma z którą wiążą mnie bliskie relacje CADowskie (tak jest AutoCAD na Maka;-)) jeszcze silniej wiąże się ze środowiskiem Apple. Do tego robi to w świetnym stylu pokazując, że ma zdolnych programistów.

Przemysław Marczyński

Współautor książki "macOS. Proste Poradniki" - www.prosteporadniki.pl. O technologii pisze od ponad 15 lat. Tworzył podcasty o Apple.
Komentarze (0)
L

0 komentarzy