^

Direct Mail 2 – wiadomości grupowe

Przemysław Marczyński

2 lutego 2011

Z archiwum Moje Jabłuszko 10/2009

directmail1.png

Listy mailingowe stają się coraz częściej narzędziem stosowanym przez firmy do poszukiwań nowych kontrahentów. Sukcesywnie rozsyłanie dokumentów promocyjnych pocztą elektroniczną wypiera tradycyjne koperty. Obok dużych oszczędności pieniędzy, elektroniczna poczta grupowa daje pewność szybkiego dotarcia przesyłki do odbiorcy oraz błyskawiczny z nim kontakt. Przygotowanie akcji promocyjnej przy pomocy systemowego programu pocztowego jest możliwe do wykonania. Jak się jednak samemu przekonamy takie rozwiązanie nie daje rozbudowanych możliwości konfiguracji i monitorowania całego procesu. Warto wówczas sięgnąć po produkt, który doskonale sprawdzi się w roli menedżera listy adresów e-mail. Program Direct Mail to narzędzie wspierające rozsyłanie wiadomości grupowych. Jego prosty interfejs oraz łatwy sposób konfiguracji sprawia, że nie musimy posiadać bogatej wiedzy informatycznej, aby zacząć korzystać z internetu jako medium reklamy dla naszej firmy.

Interfejs aplikacji opiera się na trzech zasadniczych częściach: Wiadomości (Messages), Adresy (Addresses) oraz Historia (History).

Pole wiadomości to prosty edytor tekstu. Możemy używać tu dowolnie wybranych czcionek i kolorów. Podobnie jak w innych edytorach będziemy mogli umieszczać w tekście tabelki oraz pola numeracji. Jeżeli  nie chcemy obciążać naszych odbiorców wiadomościami o dużej objętości i  mieć pewność, że list zostanie przeczytany bez większych problemów, warto skorzystać z funkcji Plain Text. Pozbawi nas to formatowania czcionek, ale zapewni bezproblemowy odbiór wiadomości. Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą tworzyć zamiast zwykłego tekstu kod Html. W tej części programu mamy bardzo ciekawe narzędzie, które sprawia, że wiadomości mogą być bardziej spersonalizowane i lepiej odbierane przez naszych adresatów. Wystarczy skorzystać z funkcji tagów (Mail Merge Tag). Przy ich użyciu nasz e-mail będzie zawierać tekst skierowany konkretnie do odbiorcy wiadomości (imię, nazwisko). Rozszerzeniem tej funkcji jest dodanie daty czy adresu e-mail.

Kończąc proces przygotowania wiadomości, będziemy mogli skorzystać z funkcji podglądu (Preview Message). Dzięki temu sprawdzimy czy wiadomość jaką zobaczy nasz odbiorca wygląda zgodnie z naszymi założeniami.

Prawdziwą sztuką podczas wysyłania kilkuset e-maili jest zarządzanie adresami subskrybentów. Direct Mail umie sobie z tym bardzo dobrze poradzić. Kontakty możemy zbierać w grupy podobnie jak w systemowej Książce adresowej. Ważne jest, że gdy wiadomość została wysłana pod wskazany adres zostaje on odpowiednio zaznaczony. Możemy również nie usuwając z listy kontaktów pominąć jeden lub więcej adresów e-mail podczas rozsyłania wiadomości. Przy budowanie bazy kontaktów zdarzyć się może sytuacja, gdzie jeden adres zostanie wpisany dwa razy. Direct Mail posiada narzędzia, które sprawdzą składnię oraz duplikaty.

Wszystkie akcje, które podjęliśmy z kontaktami i wiadomościami odnajdziemy w zakładce Historii (History). Poznamy tutaj raporty dotyczące każdej wysłanej wiadomości. Sprawdzimy kiedy i do kogo były wysłane odpowiednie pisma. Program powie nam ile błędów pojawiło się podczas wysyłki, a również jak duże były wiadomości, a nawet ile trwało rozsyłanie poczty. Niewątpliwie jest to ważne miejsce do przeanalizowania naszych poczynań.

e3 Software dla bardziej wymagających klientów przygotowała specjalną wersję swojej aplikacji oznaczonej jako „Pro”. Różnica w cenie jest znaczna, ale wnosi ze sobą kilka bardzo znaczących zmian. Pierwszą funkcją jaka zagościła w rozbudowanej odsłonie Direct Mail to monitorowanie kto otworzył i przeczytał naszego e-maila. Zautomatyzowano proces subskrypcji naszej bazy. Z wersją Pro użytkownicy będą mogli samodzielnie wpisywać się i usuwać swoje adresy e-mail. Natomiast cała lista będzie synchronizowana z bazą MySQL. Wersja Pro, to doskonałe rozwiązania dla osób, które muszą wiedzieć czy i jak oddziałują wysyłane wiadomości na odbiorców. Jeśli będziemy chcieli zarządzać naprawdę dużą bazą kontaktów, to wersja rozszerzona jest najlepszym rozwiązaniem.

Direct Mail to bardzo ciekawa propozycja dla osób potrzebujących prostego sposobu komunikacji przy pomocy poczty elektronicznej. Pozwoli nam skonfigurować kilka kont pocztowych, z których będziemy mogli wysyłać wiadomości. Jest to dużym ułatwieniem szczególnie wtedy, gdy prowadzimy kilka akcji promocyjnych dla siebie lub firm nam podległych (inne konta e-mail, inni nadawcy). Nie jest on skierowany jedynie do prowadzenia działań marketingowych. Świetnie się sprawdzi podczas wysyłania znajomym kartek na święta czy pracownikom przypomnień o zadaniach na dzisiejszy dzień zajęć. Produkt firmy e3 Software dzięki prostocie obsługi i bogatym funkcjom monitorowania przesyłek jest potężnym narzędziem, które jednak przypadnie do gustu wszystkim, którzy chcą mieć dobry kontakt ze swoimi kontrahentami. W dzisiejszych czasach szybki przesył informacji to jedno z najsilniejszych oręży w biznesie. Direct Mail sprawdzi się w tym zadaniu wyśmienicie.

Witryna: http://ethreesoftware.com/directmail/
Licencja: Shareware
Cena: 59,99 dolarów / wersja Pro 119,99 dolarów

Przemysław Marczyński

Współautor książki "macOS. Proste Poradniki" - www.prosteporadniki.pl. O technologii pisze od ponad 15 lat. Tworzył podcasty o Apple.
Komentarze (0)
L

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.