^

Zastępcze tusze i Apple

Przemysław Marczyński

19 sierpnia 2007

Człowiek szuka oszczędności gdzie może. Z tego faktu zakupiłem na Allegro do mojego Canona i550 tusze firmy MAXTEC. Wszystko działa dobrze. Jakość druku zadowalająca. Zresztą nie wykorzystuję drukarki do jakichś skomplikowanych wydruków, zazwyczaj tekst i prosty rysunek techniczny. Jak na moje potrzeby wszystko gra(ło). Niestety, po włożeniu do drukarki wspomnianych tuszy każde uruchomienie programu (Utility) zawierającego możliwości czyszczenia tuszy, wyrównywania poziomy atramentu i innych opcji kończy się komunikatem o niespodziewanym zakończeniu działania programu. Cóż pozostało mi robić…

jak nie zgłosić tego incydentu do Apple.

Canoni550

Sprawa trwała dość długo. Nawet zapomniałem o zgłoszonym błędzie. Po powrocie z pracowitych wojaży zastałem w skrzynce wiadomość od devbugs@apple.com (gdzie też można zgłaszać błędy w oprogramowaniu). Notatka jest krótka:

We recommend using genuine Canon ink. If you haven’t damaged your printer with the unsupported ink, we ask that you submit a bug if the crash occurs with Canon ink installed.
We consider this issue closed. Thank you for taking the time to notify us of this issue.


W skrócie powiem, że Apple nic nie zaradzi na mój problem i poleca używanie oryginalnych tuszy Canona. Sprawa została zamknięta. Niestety, znów okazuje się, że utrzymanie grosza w kieszeni jest bardzo trudne ;-(
Drukarka drukuje nadal, choć nie ma pewnych opcji poprawiających żywotność tuszy i jakość wydruku. Osoby które chcą w pełni cieszyć się możliwościami własnych urządzeń drukujących pod Maczkiem, niech raczej omijają zastępcze wkłady.
Miłego drukowania 😉

Przemysław Marczyński

Współautor książki "macOS. Proste Poradniki" - www.prosteporadniki.pl. O technologii pisze od ponad 15 lat. Tworzył podcasty o Apple.
Komentarze (5)
L

5 komentarzy

  1. weiss

    Witam
    mam podobny problem z Canonem Ip 4300, pomimo iz tusze sa oryginalne.
    Wina chyba lezy gdzie indziej
    pozdrawiam

    Odpowiedz
  2. Pemmax

    @weiss w takim razie należy zgłosić problem do Apple poprzez wspomniane w tekście linki. W moim przypadku na oryginalnych tuszach opisywany problem nie występował. Pozdrawiam i życzę szybkiego rozwiązania problemu. W razie problemów służę pomocą.

    Odpowiedz
  3. Remik_k

    Ja mam takie cyrki z moja IP 4200 i mimo oryginalnych tuszy mam ten sam problem wiec problem na 100% lezy gdzie indziej.

    Odpowiedz
  4. Pemmax

    Panowie to raportujcie błędy do Apple. Nie ma innego wyjścia.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.