Od pierwszych kontaktów ze sprzętem Apple, a zaczęło się to w 1991 roku, moją uwagę przykuwało sześciokolorowe logo Apple umieszczone na zazwyczaj szarych obudowach. Bardzo wyróżniało się ono od innych znaków firmowych firm komputerowych. Nie chodzi tylko o kolory, ale i symbol dość odległy od cyfrowego świata. Jednak to kolory najbardziej przykuwały uwagę.
Kolorowe logo najbardziej charakterystyczne
Sześć kolorów poukładanych trochę inaczej niż tęcza, jednak z tym radosnym zjawiskiem atmosferycznym się kojarzące, zaczęło znikać z urządzeń Apple pod koniec lat 90 XX w. Wielokolorowe logo nie było tanie w produkcji ani jako element obudów, ani jako element materiałów reklamowych. Oczywiście od początku istnienia loga z nadgryzionym jabłkiem (1977 r.) była w użyciu jego jednokolorowa wersja. Taka też stała się dominującą po powrocie Jobsa do Apple, choć to właśnie on stał za wersją kolorową i to za jego sprawą wg pogłosek, kolejność kolorów jest inna niż w tęczy.
Powrót tęczowego loga po latach?
Według Mac Rumors pojawiają się informacje o powrocie sześciokolorowego loga. Jednak najprawdopodobniej nie będzie ono używane masowo, a jedynie w wybranych produktach. O tym, że o sześciu kolorach, Apple nadal nie zapomniał, można się było przekonać podczas koncertu, który uświetnił oficjalne otwarcie Apple Park.
Kolorowe logo przywitam po ponad 20 latach z radością. Mam tylko nadzieję, że nie będzie ono „dedykowane” dla sprzętu o dość wąskim zastosowaniu. Może kolorowe logo trafi na „Product Red”, choć z czerwonymi obudowami będzie je ciężko pogodzić?
Jeżeli coś jest na rzeczy, to najpewniej nie dowiemy się o tym przed prezentacją tegorocznych modeli iPhone’ów.
Fot. arch. autora
No ale w obecnym kontekście społecznym (i kulturowym) logo w postaci tęczowego jabłka nabierze ładunku ideologicznego. Czy to nie będzie stanowić problemu?
Dla mnie nie, ale pewnie się tacy trafią. Jeżeli będzie ten powrót, to i tak nie ma dotyczyć wszystkich modeli. Tak jak paski do zegarka, można kupić sobie w kolorkach.
Dla większości nie będzie to powrót do tradycji, ale duży krok naprzód (niestety nie o charakterze technologicznym).
Widzisz jak sprytnie… dla każdego coś miłego
Co, zacząłeś się obawiać, że w końcu otworzę pudełko?
Hasło : „Apple -nie dla hetero”….lub „Apple- tylko dla gei” zacznie dominowac wśród uzytkowników innych marek. Przynajmniej w Posce 😉 Taki mamy dzisiaj klimat.
W dzisiejszych czasach ludzie szukają sumboli które pokazują ich przekonania i preferencje. Każdy kto chce i się takim czuje może sobie np zamówić tęczową kartę revolut.