Kategorie Aktualności

iPhone 13 nadchodzi, a dwunastki nadal sprzedają się dobrze

Premiera iPhone’ów 13 już za około trzy miesiące, jednak klienci nie chcą czekać i nadal wydają po kilka tysięcy złotych na smartfony, które niebawem będą już „historią”. Takie wnioski płyną z raportów dotyczących sprzedaży.

Sprzedaż iPhone’a 12 nie zwalnia tempa, wynika z nowej noty inwestorskiej JP Morgan

Wyniki sprzedaży iPhone’ów 12 nie wydają się pogarszać mimo zbliżającej się premiery iPhone 13. W notatce dla inwestorów, która trafiła do AppleInsider, analityk JP Morgan Samik Chatterjee twierdzi, że obecna linia iPhone’ów utrzymuje wyniki sprzedaży pomimo oczekiwanej premiery iPhone’a 13. Chatterjee wskazuje na ostatnie badanie trendów sprzedaży przeprowadzone przez Wave7 Research, które dotyczyło sprzedaży telefonów w Stanach Zjednoczonych.

We wszystkich sklepach przedstawiciele widzą niewiele dowodów na to, że klienci unikają zakupu iPhone’a przed premierą iPhone’a 13, co wspiera solidne trendy wolumenowe.

Chatterjee w raporcie dla JP Morgan pisze o danych sprzedaży, które sugerują, że Apple będzie raportować lepsze, niż oczekiwano wyniki działu iPhone’ów w trzecim kwartale. Apple również wydaje się być w lepszej sytuacji, jeżeli chodzi o  zapasy komponentów elektronicznych niż producenci androfonów. Braki w łańcuchach dostaw są obecnie istotnym składnikiem wpływającym na podaż i ceny artykułów elektronicznych, które do tej pory były w bardziej przystępnych cenach. 

Analityk cytowany m.in. przez iMore powiedział, że nawet iPhone 12 Pro Max, który jest zwykle postrzegany jako model dla entuzjastów, utrzymał sprzedaż. Raport spekuluje, że jego aparat i większy ekran jest ważny podczas pandemii dla tych, którzy używają swojego telefonu do pracy.

Dobra sprzedaż tego modelu wynika prawdopodobnie również z tego, że czas pokazał wszystkim, że ludzie po prostu naprawdę lubią duże telefony. Mizerne wyniki sprzedaży iPhone’a 12 mini też to potwierdzają.

Z mojego otoczenia dobiegają podobne informacje. Wielu znajomych, którzy wcześniej zawsze wytrzymywało do premiery, kupuje teraz aktualne produkty Apple, nie bacząc na zapowiedzi rychłego pojawienia się nowości.

Przy okazji zastanawiam się, jak kosztowne będzie utrzymanie dostaw przez Apple i czy zauważymy to (jako spadek marży) w nadchodzących raportach finansowych tej spółki giełdowej. 

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

Ostatnie wpisy

Router Synology RT6600ax. Potężny zarządca sieci

Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…

2 lata temu

Sonos ogłasza partnerstwo z Apple i pokazuje dwa głośniki

Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…

2 lata temu

Sejf Smart Safe współpracuje z HomeKit

Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…

2 lata temu

FileMaker Cloud w Polsce

Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…

2 lata temu

Ivory zamiast Tweetbot’a. Mastodon lepszy od Twittera?

Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…

2 lata temu

Najważniejsza funkcja nowego HomePod’a

Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…

2 lata temu

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.