^
Wymiana baterii w AirPods 1 i 2

Wymiana baterii w AirPodsach. Pierwsza taka usługa w Polsce

Jaromir Kopp

17 czerwca 2021

Jeżeli AirPodsy 1 lub 2 działają Ci tylko chwilkę to, zamiast je wyrzucać, możesz „wymienić” w nich baterie. Nie jest to wymiana baterii w pełnym tego słowa znaczeniu, a w zasadzie wymiana całych AirPodsów na inny egzemplarz już z nowymi ogniwami. Dzięki temu usługa jest szybka.

Wymiana baterii w AirPods 1 i 2, jak to działa

Usługa jest świadczona przez serwis Doctor Pods. Na wymienione egzemplarze udzielana jest 90-dniowa gwarancja. 

Jeżeli chcemy wymienić nasze AirPodsy 1 lub 2 (same słuchawki), to należy określić ich model, bo wymieniane są na słuchawki tej samej wersji. Dalej należy opłacić wymianę i zamówić kuriera samodzielnie lub skorzystać z usługi kurierskiej w Doctor Pods. Po otrzymaniu słuchawek przez firmę są one sprawdzane i jeżeli poza słabą baterią funkcjonują normalnie, zostaną wymieniane na egzemplarz nowymi ogniwami i odsyłane. Może zająć to w sumie 2-3 dni robocze, czyli całkiem niewiele.

Bardzo ciekawie wygląda opcja wymiany jednej słuchawki na dwie. Jest oczywiście droższa, ale jeżeli w tej jednej już nam szwankowała bateria, to wydaje się bardziej atrakcyjna, niż dokupowanie drugiej słuchawki w serwisie.

Słuchawki, które otrzymujemy z nowymi bateriami o takiej samej pojemności i przynajmniej takiej samej żywotności, jak oryginale, są używane. Podlegają one czyszczeniu dezynfekcji i pełnym testom sprawności. Dlatego również wysyłane na wymianę słuchawki muszą być sprawne (poza baterią) i w dobrym stanie wizualnym. 

Oczywiście wymianie podlegają tylko słuchawki oryginalne i oryginalne, odświeżone otrzymujemy w zamian.

Wymiana baterii w AirPods bezpieczeństwo

Co powinieneś wiedzieć zanim wymienisz baterię w AirPods

Doctor Pods na stronie podaje wszystkie przydatne i ważne informacje. Jak zidentyfikować model, jak rozpoznać, czy mamy problem z baterią, czy jakiś inny, jak wysłać, jak reklamować, jak sprawdzić, czy mamy produkt oryginalny. Odpowiedzi na te a te i wiele innych pytań znajdziecie na stronie https://doctorpods.eu/faq/.

Usługa wymiany baterii w AirPods 1 i 2 jest unikalna. Mając gwarancję oryginalności produktu i dobrej jakości ogniw oraz biorąc pod uwagę szybkość usługi, cena wydaje się całkiem atrakcyjna. Niestety firma nie świadczy takich usług dla AirPods Pro oraz nie wymienia baterii w etui.

A jak tam Wasze AirPodsy? Bateria w nich trzyma, czy już zaczynają się jakieś problemy? 

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.
Komentarze (9)
L

9 komentarzy

  1. Mike

    Baterie wysokiej jakości / 90dni gwarancji… to nie brzmi zbyt wiarygodnie.

    Odpowiedz
    • Jaromir Kopp

      A jaka firma da Ci więcej na części z wymiany? Przecież Apple też tyle daje.

      Odpowiedz
      • pawlak

        Nie ważne ile Apple daje gwarancji. Może dawać nawet 1 dzień. Zastosowanie ma prawo jakie obowiązuje w danym kraju. Konsument może skorzystać z prawa rękojmi.

        Zgodnie z kodeksem cywilnym mamy rok rękojmi na zgłoszenie reklamacji źle wykonanej naprawy. Jeżeli zapłacimy za wymianę baterii a po 5 miesiącach wymieniona słuchawka będzie miała baterię, która pada, to mamy prawo złożyć reklamację dokonanej naprawy.
        https://www.rp.pl/artykul/749292-Jak-skladac-reklamacje-na-zle-wykonana-naprawe.html

        Odpowiedz
        • Jaromir Kopp

          Pawlak. Sam sobie przeczysz. Mylisz dobrowolne świadczenie z prawem. Gwarancji wcale może nie być i nie ma to wpływu na prawa konsumenta. Proste? Sam wskazałeś stosowne linki – czytaj ze zrozumieniem.

          Odpowiedz
          • Pawlak

            W którym momencie sobie sam przeczę?
            Nie mylę dobrowolnego świadczenia z prawem. Piszę, że nie ma znaczenia jaki okres gwarancji wpisze wykonawca umowy o dzieło i tak możemy przez rok skorzystać z rękojmi. Czy na naprawę dają tydzień czy 90 dni.
            Przeczytałem ze zrozumieniem.

            Wkleję Ci podsumowanie

            Podsumowując: jeżeli od odebrania laptopa z naprawy nie minął jeszcze rok, czytelnik ma prawo złożyć reklamację na nieskutecznie wykonaną usługę. Powinien na piśmie zażądać wykonania bezpłatnych poprawek lub usunięcia usterek i wyznaczyć na to odpowiedni (według siebie) termin. Serwis powinien bezpłatnie wykonać naprawę. Jeśli odmówi albo nie wykona jej w wyznaczonym terminie, a wady są istotne, czytelnik może żądać zwrotu ceny zapłaconej za tę pierwszą naprawę. Jeśli wady są nieistotne można domagać się obniżenia ceny. Gdyby usługodawca nie reagował na żądania, można złożyć przeciwko niemu pozew do sądu.

            PS. Mój drugi post gdzie dałem linki do YT jak REWA naprawia słuchawki, ocenzurowany?

            Odpowiedz
  2. Bas

    Ach. Mi wypadło etui od airpods pro. Apple nie sprzedaje Doctor nie wymienia. Jak żyć? A może znacie rozwiązanie inne niż kup se nowe?

    Odpowiedz
    • Aa

      Znaleźć kogoś komu wypadły słuchawki, a zostało etui?

      Odpowiedz
  3. 399 zl???

    W Warszawie baterie można wymienić za 150 zł. Serwis HelppA.pl

    Odpowiedz
  4. AS90

    Z czyszczeniem wychodzi na to samo, brałem z Helppa i trochę czasu byłem bez słuchawek. Jak to wygląda w doctorze? Ktoś wymieniał?

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *