Problem z podświetlaniem wyświetlacza objętych programem naprawczym komputerów, występuje w modelach z 2016 roku. Do tej pory Apple naprawiał urządzenia w okresie 4 lat od zakupu. Teraz program naprawczy obowiązuje 5 lat pierwszego zakupu.
Program serwisowania podświetlenia wyświetlacza w MacBooku Pro 13” przedłużony
Ustalono, że w przypadku niewielkiej ilości wyświetlaczy w 13-calowych MacBookach Pro mogą występować jednocześnie lub osobno następujące objawy:
Podświetlenie wyświetlacza stale lub czasami uwidacznia pionowe jasne obszary wzdłuż całej dolnej części ekranu.
- Podświetlenie wyświetlacza przestaje w ogóle działać.
- Dotknięte tą usterką urządzenia były sprzedawane od października 2016 roku do lutego 2018 roku.
Program obejmuje spełniające kryteria modele MacBooka Pro przez 5 lat od pierwszej sprzedaży detalicznej lub przez 3 lata od daty rozpoczęcia tego programu — w zależności od tego, który z tych okresów jest dłuższy.
Jak sprawdzić, czy komputer sprawiający problemy z podświetlaniem ekranu kwalifikuje się do bezpłatnej naprawy?
Należy wejść w Menu Apple, wybrać pierwsze polecenie z góry „Tan Mac”. Sprawdzić, czy w oknie, które się pojawi, występuje nazwa komputera:
- MacBook Pro (13-calowy, 2016 r., cztery porty Thunderbolt 3)
lub
- MacBook Pro (13-calowy, 2016 r., dwa porty Thunderbolt 3)
Jeżeli komputer z problemami kwalifikuje się do naprawy, wystarczy znaleźć autoryzowany serwis Apple, wykonać obowiązkowo kopię danych, np. za pomocą systemowej funkcji Time Machine i postępować zgodnie z poleceniami serwisu. Naprawę można oczywiście zlecić zdalnie i wysłać sprzęt podstawionym przez serwis kurierem.
Szukasz porad dotyczących macOS? Zajrzyj na Proste Poradniki!
0 komentarzy