^

Testujesz iOS 14 w wersji beta? To pewnie masz już ten błąd

Michał Walendowski

30 października 2020

Każdy kto zjadł zęby na testowaniu iOS w wersji beta, powie Wam to samo, że lepiej nie instalować tego oprogramowania na daily urządzeniu. Kiedyś problemy sięgały braku możliwości uruchomienia większości aplikacji, dzisiaj dopadł i mnie błąd niezbyt szkodliwy, ale bardzo irytujący.

Od ignorancji do irytacji

Błąd to wiadomość, która pojawia się po każdym odblokowaniu iPhone’a, a brzmi ona:

Dostępne jest nowe uaktualnienie systemu iOS. Uaktualnij system z wersji iOS 14 beta.

Oczywiście, kiedy wchodzę w uaktualnienia widzę informację, iż mam już najnowszą wersję iOS. Początkowo ignorowałem tę wiadomość, nie przejmując się, że cokolwiek wyskakuje, jednak bardzo szybko zaczęło mnie to irytować. To jedna z tych rzeczy, która psuje codzienną pracę na smartfonie. Niby nic takiego, ale zanim się dostanę do telefonu muszę poczekać, aż wyskoczy powiadomienie i zatwierdzić. Za każdym razem.

Kiedy zapisywałem się do otwartych testów Apple miałem już na koncie rok testów iPadOS, które były niemal bezproblemowe, a z całą pewnością bez błędów, które by irytowały. To skusiło mnie, żeby zainstalować betę na swoim iPhone’ie. To i nowe widgety. Jak dotąd trudno było znaleźć błędy, które mogłyby bardzo utrudniać życie, czy irytować. Niestety, ponieważ jest to urządzenie, którego używam na co dzień, najlepiej byłoby wypisać się z tego programu. Niestety wtedy pozostanę z problemem sam, do momentu update do 14.2.1, a z tego co piszą inni użytkownicy, błąd jest na tyle popularny, że Apple w ciągu kilku godzin lub dni powinno naprawić problem.

Michał Walendowski

Zaczynał od rozbitego iPhone'a 2G. Ma na swoim koncie kilka publikacji, które zajmowały topowe miejsca w iBooks jak „101 trików na Twoim iPhone'ie”. Autor i właściciel strony www.pokolenieiphone.pl. Na co dzień Starszy Specjalista ds. IT, który lubuje się w iOS, a stroni od Androida.
Komentarze (23)
L

23 komentarze

  1. Łukasz

    to prawda ale jak to naprawić

    • Michał Walendowski

      Możesz:
      – zrobić downgrade
      – poczekać aż Apple załata ten błąd. Sądząc po skali problemu powinno to się wydarzyć w ciągu paru godzin lub dni.
      – poczekać do update 14.2.1
      – zmienić datę w iPhone’ie na jakiś dzień wstecz, zapewne tydzień powinien wystarczyć, tylko wtedy iOS może zacząć źle działać.

  2. vinc

    a ja sie resetuje bo juz nie dalem rady:)

  3. vinc

    kurde reset nie pomogl 🙁 ale lipa

  4. Archi

    Wystarczy cofnąć datę o tydzień

    • Robert

      Już jest aktualizacja do 14.2

  5. Mikolaj

    Aktualizacja 14.2 (18B5083a) nic nie zmieniła.

    • Vinc

      Nie możliwe u mnie działa już normalnie

    • Vinc

      Powinieneś mieć 18B91

      • Mikolaj

        U mnie pomogło:
        1. Usunąłem profil beta
        2. Ponownie zainstalowałem profil beta
        iOS zasygnalizował nową aktualizacje do wersji 14.2 (18B91).

        Teraz działa bez problemów.

  6. Marta

    U mnie tak samo jak u Milołaja ;/ irytujące

    • Vinc

      A jaki IP ? U mnie na 11 pro max jest tak jak napisałem 18B91 i działa już ok ale robiłem wcześniej reset.

      • Marta

        Taki sam jak u Mikołaja. Tez resetowalam. I nic. Zmieniłam datę na tydzień temu. Ale to dla mnie żadne rozwiązanie :/

        • Robert

          14.2 (18B91) to jest wersja godlen master i nie ma już tego błędu

  7. Oliwia

    A jak usunąć ta betę ?

  8. Oliwia

    A jak usunąć ta betę ? Bo nie mogę mieć cofniętej daty

  9. Lukasz

    W jaki sposob mozna sobie z tym bledem poradzic. Usunalem profil z ustawien nic to nie dalo a zaczyna mnie to dosc mocno irytowac

    • Robert

      Jak przed usunięciem profilu nie zainstalowałeś aktualizacji 10B91 to musisz czekać na oficjalną wersję.
      Albo ponownie zainstalować profil i zainstalować te wersję GM.

  10. Michał Walendowski

    Jest dostępna wersja GM, jeżeli ktoś jej nie widzi, to należy usunąć profil i wgrać na nowo. Wtedy jeszcze raz sprawdzić aktualizację, GM rozwiązuje problem co wielu użytkowników potwierdziło.

  11. Lukasz

    Usunąłem profil zainstalowałem profil na nowo i działa dalej mogę się cieszyć telefonem

    • Dawid

      A jak zainstalować ten profil od nowa??? HELPPP

  12. Dawid

    A jak zainstalować ten profil od nowa??? HELPPP

    • Łukasz