Kategorie Aktualności

Octane X | PR1 w końcu dla macOS z API Metal

W 2019 roku dyrektor generalny Otoy firmy tworzącej Oktane, Jules Urbach, powiedział, że „Octane X wykorzysta bezprecedensową wydajność Mac Pro, aby przenieść interaktywny i produkcyjny rendering z użyciem GPU na zupełnie nowy poziom”. Trochę czasu od wprowadzenia do oferty Mac Pro upłynęło, ale są efekty.

Pro wraca do Apple, a Metal mu w tym pomaga

Oferowane przez firmę Otoy platformy do renderingu z akceleracją GPU są szeroko stosowane w filmie, telewizji, grach również mobilnych i aplikacjach AR/VR.

Ostatnio Apple zadało sporo „prac domowych” producentom aplikacji i systemów graficznych wymuszając przejście na opracowane przez Apple i stosowane we wszystkich jego systemach API grafiki 3D Metal. Jak widać, firmy mające dobrych programistów i umiejące współpracować z Apple, mogą wydusić za pomocą Metal z kart graficznych więcej, niż wcześniej wydawało się to możliwe.

OTOY, Inc. z dumą przedstawia pierwszą publiczną wersję Octane X dla komputerów Mac, wprowadzając przodujący, procesor graficzny dla milionów komputerów Mac wyposażonych w technologię graficzną Apple Metal, uzyskując najlepszy w branży wynik OctaneBench kiedykolwiek zarejestrowany dla karty graficznej z jednym slotem.

Rekordowy wynik OctaneBench (V4) 415 OB został uzyskany przez OTOY na Apple Radeon Pro Vega II Duo MPX (domyślne prędkości zegara, Mac Pro / MacOS 10.15.6, Octane X | PR1).

Poprzedni rekord to 401 OB, z dnia 20 lipca 2020 r., uzyskany na karcie TITAN V. Listę wyników OctaneBench dla pojedynczych kart GPU znajdziecie tutaj

Jak widać technologia Metal, nie jest kłodą rzucaną przez Apple deweloperom, a narzędziem do uzyskania większej wydajności, co zresztą Apple cały czas podkreśla.

Octane X PR1 jest w pełni kompatybilny z macOS Catalina. Będzie dostępny w postaci finalnej jako aktualizacja wraz z premierą macOS Big Sur już jesienią tego roku.

Dziś OTOY udostępnia pierwszą publiczną wersję (PR1) Octane X dla systemu macOS Catalina 10.15.6. Został on całkowicie przebudowany od podstaw za pomocą API Metal firmy Apple oraz w pełni zoptymalizowany pod kątem wydajności procesorów graficznych AMD Vega i Navi w liniach produktów Mac Pro, iMac Pro, iMac i MacBook Pro.

Więcej o nowym rekordowym silniku do renderingu, jego pluginach do różnych środowisk graficznych, dostępności i cenie dowiecie się z notki prasowej: Octane X | PR1 is out for macOS Catalina! 

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

Ostatnie wpisy

Router Synology RT6600ax. Potężny zarządca sieci

Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…

1 rok temu

Sonos ogłasza partnerstwo z Apple i pokazuje dwa głośniki

Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…

1 rok temu

Sejf Smart Safe współpracuje z HomeKit

Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…

1 rok temu

FileMaker Cloud w Polsce

Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…

1 rok temu

Ivory zamiast Tweetbot’a. Mastodon lepszy od Twittera?

Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…

1 rok temu

Najważniejsza funkcja nowego HomePod’a

Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…

1 rok temu

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.