Może nie całkiem, ale na pewno odporniejszy od kilku innych marek. Takie wnioski można wyciągnąć z raportu opublikowanego przez Gartner, a opartego na ilości sprzedanych sztuk.
Cały rynek -20,2%, iPhone tylko -8,2%
Informacje podawane przez Gertnera, a cytowane przez Mac Daily News, jako najbardziej dotkniętą przez początek pandemii firmę wskazał Samsunga (-22,7%). Większe straty zaliczył Huawei (-27,3%), ale stał się on również największą ofiarą wojny handlowej między Chinami i USA. Jedynie Xiaomi udało się utrzymać wzrost (+1,4%). OPPO stracił 19,1%.
Apple utrzymał trzecią pozycję na liście sprzedawców, a do drugiej pozycji zajmowanej przez Huawei brakuje już tylko 1,5 miliona sztuk (Apple sprzedało 41 milionów sztuk iPhone’ów wg Gartnera). Aby przegonić Samsunga, trzeba by się bardziej postarać. Brakuje około 15 milionów. Jednak biorąc pod uwagę segmenty cenowe, w których operują wspomniani producenci wynik iPhone’ów należy uznać za bardzo dobry. Udział w rynku w 1 kwartale tego roku pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy to 13,7%.
Apple nie jest tak mocno zależny od rynku chińskiego, choć stara się bardzo zwiększać pozycję na nim, jak inne firmy. Dlatego pierwszy okres pandemii, który najbardziej odbił się na Chinach, miał mniejszy wpływ na giganta z Cupertino.
Interesujące będą dane za 2 kwartał tego roku, ale to można liczyć na znaczące wsparcie taniego iPhone’a SE 2020.
Źródło: Gartner, Mac Daily Bews
0 komentarzy