^
Możliwości ARKit 3.5 i LiDAR

Apple przedstawia ARKit 3.5 z obsługą LiDAR

Jaromir Kopp

25 marca 2020

Pierwsze iPady Pro 2020 (wiosna) trafiają już do rąk użytkowników. W tym samym czasie Apple udostępnił dla deweloperów narzędzia pozwalające na tworzenie aplikacji zgodnych z ARKit 3.5 i tym samym korzystających z możliwości LiDAR-a.

Najważniejsze funkcje ARKit 3.5

Geometria sceny. To największa nowość wersji 3.5 narzędzi rozszerzonej rzeczywistości od Apple, bezpośrednio związana ze skanerem LiDAR w iPadach Pro 2020. Funkcja pozwala na stworzenie topologicznej mapy przestrzeni z etykietami identyfikującymi podłogi, ściany, sufity, okna, drzwi i miejsca do siedzenia. Co jeszcze ważniejsze, mapa przestrzeni z realnymi obiektami pozwala na ich współistnienie z obiektami wirtualnymi. Prawdziwe elementy będą mogły odpowiednio przesłaniać te wirtualne.

Skaner LiDAR na iPadzie Pro umożliwia też niewiarygodnie szybkie wykrywanie płaszczyzn, pozwalając na natychmiastowe umieszczenie obiektów AR w realnym świecie bez konieczności skanowania. Natychmiastowe umieszczenie obiektów AR jest automatycznie włączane na iPadzie Pro dla wszystkich aplikacji zbudowanych w oparciu o ARKit, bez żadnych zmian kodu.

Dzięki LiDAR zawartość AR realistycznie przechodzi za i przed ludźmi w realnym świecie, sprawiając, że AR staje się bardziej wciągająca, a jednocześnie umożliwia uzyskanie efektów w stylu zielonego ekranu w niemal każdym środowisku.

Inne nowości w ARKit 3.5

Jednoczesne wykorzystanie kamery przedniej i tylnej. Pozwala to na interakcję z wirtualnymi dodatkami np. za pomocą mimiki i ruchów głowy.

Przechwytywanie ruchu osoby w czasie rzeczywistym za pomocą kamery. Ruch postaci jest rozkładany na elementy składowe, które pozwalają na umieszczenie postaci w wirtualnej scenie i odwzorowanie jej ruchów.

Wygląda na to, że nowy ARKit, szczególnie na urządzeniach z LiDAR-em wprowadzi nową jakość do rozszerzonej rzeczywistości. Nic tylko czekać, aż deweloperzy wymyślą własne nowatorskie zastosowania dla tej technologii.

Więcej informacji: Introducing ARKit 3.5

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.
Komentarze (0)
L

0 komentarzy