^
Centrum powiadomień

Apple zezwala na reklamy w powiadomieniach, ale spokojnie

Jaromir Kopp

6 marca 2020

Według nas najnowszych wytycznych App Store aplikacje dostępne mogą teraz wysyłać reklamy, informacje o promocjach i stosować marketing bezpośredni za pomocą powiadomień. Jednak bez paniki, tylko jeżeli użytkownik wyraź na to zgodę, którą będzie mógł w każdej chwili wycofać.

Do tej pory zakazane, ale mało skutecznie

Do niedawna reklamy i inne „niezamówione wiadomości” były w wytycznych App Store zakazane. Jednak nie na tyle wyraźnie, aby niektórzy deweloperzy nie omijali tego zakazu. Dodatkowo jak wyobrazić sobie sens aplikacji z promocjami w jakimś sklepie, którą świadomie zainstalowaliśmy, aby nie przegapić obniżki ce, gdy ta nie może nas to tym szybko poinformować. Teraz takie powiadomienia będą legalne, pod warunkiem, że użytkownik wyrazi na to zgodę.

Zaktualizowane wytyczne, opublikowane w środę, oznaczają, że użytkownicy, którzy zdecydują się takie informacje, będą widzieć reklamy pojawiające się na ich urządzeniach Apple, obok wiadomości tekstowych i nagle pojawiających się ogłoszeniach o nowościach.

Cenzorzy z Apple będą sprawdzać, czy aplikacja prosi o zgodę na takie reklamowe powiadomienia i czy to ustawienie będzie respektowane.

W przypadku „niezamówionych” reklam przyłapany na tym deweloper szybciej zostanie doprowadzony do porządku.

Więcej informacji: App Store Review Guidelines

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.
Komentarze (2)
L

2 komentarze

  1. Mariusz

    Każda aplikacja, która zacznie mi wyświetlać w ten sposób reklamy wyleci

    Odpowiedz
  2. Paweł Nyczaj

    Moim zdaniem to jest dobre rozwiązanie. Użytkownik sam zdecyduje, czy godzi się na powiadomienia z promocjami czy nawet reklamami. Faktycznie na tym polega działanie aplikacji sklepów czy też agregatorów promocji takich jak np. Goodie, więc zainstalowanie takich apek bez zgody na powiadomienia, które mogą zawierać treści reklamowe nie ma sensu

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.