^
watchOS ikona

Zakupy w aplikacjach zegarkowych. Tego jeszcze nie było

Jaromir Kopp

6 lutego 2020

Odcinanie pępowiny łączącej Apple Watch z iPhone’em może niezbyt szybko, ale jednak postępuje. Już w watchOS 6.2 będzie można korzystać z zakupów wewnątrz aplikacji.

Własny sklep, własne zakupy

Zegarek Apple jest nadal dość mocno powiązany z iPhone’em. Bez niego nie da się go aktywować ani na dłuższą metę używać. Jednak pomału i mozolnie kolejne nitki łączące Apple Watch z macierzystym iPhone’em są przecinane.

Nie tak dawno watchOS dorobił się własnego sklepu z aplikacjami, które można instalować wprost na nadgarstku. Również od niedawna aktualizacje systemu daje się wykonać bez konieczności sięgania po iPhone’a.

Deweloperze! Przygotuj swoją aplikację dla watchOS na zakupy

Wraz z publiczną premierą watchOS 6.2, będziesz mógł oferować zakupy w aplikacjach watchOS bezpośrednio w swoim watchOS-ie, dzięki czemu użytkownicy będą mieli dostęp do treści premium, towarów cyfrowych, abonamentów i nie tylko, a wszystko to od ręki. Rozpocznij już dziś, pobierając Xcode 11.4 beta, implementując API StoreKit i kompilując aplikacje dla wersji beta watchOS 6.2.

To komunikat Apple skierowany do deweloperów. Będą mogli oni zaimplementować zakupu wewnątrz aplikacji tak samo, jak w iOS czy innych systemach, również na Apple Watch. Niebawem będzie można wykupić opcję „premium” np. w aplikacjach treningowych, bez udawania się do szatni po iPhone’a.

A czy macie jakieś inne pomysły, jak deweloperzy mogą zaimplementować tę nowość z pożytkiem, nie tylko dla siebie, ale i dla użytkowników? Co chcielibyście kupować wewnątrz aplikacji na Apple Watch?

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.
Komentarze (3)
L

3 komentarze

  1. C-MOS

    Byłoby fajnie móc dodać kredyt to Revoluta… 🙂

    Odpowiedz
    • Jaromir Kopp

      Obawiam się, że to inne API jednak. Za dodawanie środków odpowiada Apple Pay w aplikacjach, a za zakupy StoreKit. Ale racja…

      Odpowiedz
  2. Literówki

    Na czym pisałeś ostatnie parę wpisów?

    W każdym jest przynajmniej jedna literówka :-O

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *