Odcinanie pępowiny łączącej Apple Watch z iPhone’em może niezbyt szybko, ale jednak postępuje. Już w watchOS 6.2 będzie można korzystać z zakupów wewnątrz aplikacji.
Własny sklep, własne zakupy
Zegarek Apple jest nadal dość mocno powiązany z iPhone’em. Bez niego nie da się go aktywować ani na dłuższą metę używać. Jednak pomału i mozolnie kolejne nitki łączące Apple Watch z macierzystym iPhone’em są przecinane.
Nie tak dawno watchOS dorobił się własnego sklepu z aplikacjami, które można instalować wprost na nadgarstku. Również od niedawna aktualizacje systemu daje się wykonać bez konieczności sięgania po iPhone’a.
Deweloperze! Przygotuj swoją aplikację dla watchOS na zakupy
Wraz z publiczną premierą watchOS 6.2, będziesz mógł oferować zakupy w aplikacjach watchOS bezpośrednio w swoim watchOS-ie, dzięki czemu użytkownicy będą mieli dostęp do treści premium, towarów cyfrowych, abonamentów i nie tylko, a wszystko to od ręki. Rozpocznij już dziś, pobierając Xcode 11.4 beta, implementując API StoreKit i kompilując aplikacje dla wersji beta watchOS 6.2.
To komunikat Apple skierowany do deweloperów. Będą mogli oni zaimplementować zakupu wewnątrz aplikacji tak samo, jak w iOS czy innych systemach, również na Apple Watch. Niebawem będzie można wykupić opcję „premium” np. w aplikacjach treningowych, bez udawania się do szatni po iPhone’a.
A czy macie jakieś inne pomysły, jak deweloperzy mogą zaimplementować tę nowość z pożytkiem, nie tylko dla siebie, ale i dla użytkowników? Co chcielibyście kupować wewnątrz aplikacji na Apple Watch?
Byłoby fajnie móc dodać kredyt to Revoluta… 🙂
Obawiam się, że to inne API jednak. Za dodawanie środków odpowiada Apple Pay w aplikacjach, a za zakupy StoreKit. Ale racja…
Na czym pisałeś ostatnie parę wpisów?
W każdym jest przynajmniej jedna literówka :-O