Wybierz Strona

Apple Watch ma niemal 50% rynku

Apple Watch ma niemal 50% rynku

  • 0
  • 08.11.2019
Jaromir Kopp

Według danych Strategy Analytics cytowanych przez Mac Daily News dominacja Apple Watch w segmencie smart zegarków wydaje się niezagrożona. Sprzedaż zegarków Apple rośnie szybciej niż cały rynek, choć niektóre marki usiłują nadrobić zaległości.

Apple Watch tylko dla iPhone

Sytuacja jest o tyle ciekawa, że Apple Watch nadal do pracy wymaga sparowania z iPhone’em. Nie zadziała z żadnym innym smartfonem, ani nawet sprzętem Apple. Choć iPhone jest popularny, to jednak zależność od niego istotnie ogranicza bazę użytkowników Apple Watch.

To jednak nie stanęło na przeszkodzie, aby w 3 kwartale tego roku zegarek Apple zwiększył udział w rynku (rok do roku) o niemal 3% (z 45% do 47,9%). Następne pod względem udziału w rynku firmy nie mają tak spektakularnych osiągnięć, choć nie ogranicza ich tak mocno kompatybilność. Samsung zyskał 2,4% udziału, a Fitbit stracił aż 3,7%.

Wzrost sprzedaży rok do roku w ilościach sztuk to 51% dla Apple Watch (do 6,8 miliona szt.), 73% dla Samsunga (do 1,9 miliona sztuk) i mizerne 7% (do 1,6 miliona). Cały rynek zegarków wzrósł o 42%.

Oczywiście istnieje ryzyko, że kiedyś sprzedaż Apple Watch zacznie zwalniać, choćby z powodów już wspomnianej kompatybilności, czy dość długiego cyklu wymiany sięgającego 3-4 lat. Nawet jeżeli kiedyś Apple Watch przerwie pępowinę łączącą go z iPhone’em i będzie mógł działać całkowicie niezależnie, to nie musi stać się oczywistym wyborem dla użytkowników innych systemów, choćby z powodu braku możliwości wymiany danych zdrowotnych. Nie sądzę, aby Apple kiedykolwiek zdecydował się na powierzenie tak wrażliwych informacji, tak niepewnemu systemowi, jak Android. Jednak udział w rynku mierzony ilością urządzeń będących w użyciu, nadal będzie imponujący i niezagrożony. Za kilka lat może pojawić się spora grupa użytkowników, którym wystarczy samodzielny zegarek, a samrtfone stanie się zbędny. To będzie kolejna okazja dla wzrostów udziału Apple Watch.

Źródła: Mac Daily News, Strategy Analytics 

O autorze

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii, wyczulony na potrzeby osób niepełnosprawnych i starszych. Tworzy w języku Swift aplikacje na platformy macOS, iOS, tvOS oraz systemy bazodanowe FileMaker. Prowadzi zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży. Autor książki o serwerach NAS „Mój QNAP”. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zapisz się

i otrzymuj darmowy magazyn

Witaj w gronie czytelników. Dziękujemy!