Przychody Apple w trzecim kwartale sięgnęły kwoty 53,8 miliarda dolarów. W ciągu trzech miesięcy odnotowany został wzrost o 1%. Kiedy porównamy te dane do poprzedniego roku to otrzymamy gorszy wynik o 10,04 miliarda dolarów. Sprzedaż międzynarodowa to 59% przychodów kwartalnych. Tutaj również należy upatrywać gorszych wyników.
Sprzedaż iPhone’a spadła o 13% w ciągu ostatnich trzech miesięcy. To zdecydowanie przyczyniło się do kolejnego spadku przychodów firmy. W tym kwartale firma osiągnęła sprzedaż telefonu na poziomie 25,98 miliarda dolarów. W tym samym kwartale rok temu był to wynik 29,47 miliarda dolarów. Natomiast patrząc z perspektywy dziewięciu miesięcy mamy spadek sprzedaży o 19,11 miliarda dolarów. Gorsze wyniki sprzedaży Apple odnotowuje również w Europie. Rok temu sprzedaż była wyższa o 0,21 miliarda dolarów. Konflikt pomiędzy Stanami Zjednoczonymi, a Chinami nie pomaga. Na rynku chińskim Apple sprzedał za kwotę 9,15 miliarda dolarów (9,55 miliarda dolarów – wynik zeszłoroczny). Trudna sytuacja polityczna pozwala natomiast rodzimym producentom jak Huawei Technologies na mocniejsze okopanie się na swoim terenie. Sprzedaż w Chinach jest mniejsza niż wyniki płynące z Europy – 11,92 miliarda dolarów w tym kwartale co również świadczy o bardzo słabych wynikach na rynku azjatyckim.
Słabą sprzedaż iPhone’a skutecznie wspiera sprzedaż pozostałego asortymentu. Zarówno komputery (+0,57 miliarda dolarów 2019/2018 – 3 kwartał), jak i iPady (+0,39 miliarda dolarów 2019/2018 – 3 kwartał) poszybowały w górę. Największym wygranym tego kwartału jest Apple Watch i akcesoria. Tutaj odnotujemy wzrost sprzedaży o 1,79 miliarda dolarów (rok do roku w trzecim kwartale). Usługi również na plusie z wynikiem sprzedaży 11,45 miliarda dolarów w tym kwartale.
Apple przechodzi swoją transformację biznesową. I robi to w doskonały sposób. Do tej pory cała siła przychodu spoczywała na iPhonie. Dziś powoli ciężar ten rozkłada się również na pozostałe elementy z portfolio firmy.
Wyniki sprzedaży w trzecim kwartale 2019 roku dla:
– usługi – 11,45 miliarda dolarów
– komputery – 5,82 miliarda dolarów
– Apple Watch, akcesoria – 5,52 miliarda dolarów
– iPad – 5,02 miliarda dolarów
Razem wynik ten daje kwotę – 27,81 miliardów dolarów co stanowi więcej niż sprzedaż iPhone’a w tym kwartale – 25,98 miliarda dolarów. Apple Watch miło zaskakuje dużym wzrostem sprzedaży. W zeszłym roku w tym czasie sprzedaż była na poziomie zaledwie 3,73 miliarda dolarów. Dziś mamy już 5,52 miliarda dolarów. iPad również rośnie i ten trend może się utrzymać, gdyż wprowadzenie nowego systemu iPadOS może tylko wzmocnić sprzedaż tego tabletu. Inwestorzy i fani marki Apple mogą zatem spać spokojnie. Apple dostrzega „problem z iPhone’em” i już skutecznie reaguje na jego wyniki.
Żródło informacji.
Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…
Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…
Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…
Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…
Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…
Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.