Kategorie Aktualności

Apple nie kocha Touch ID

W ciągu kilku dni pojawiły się aż dwie reklamy, w których Apple wprost informuje o wyższości Face ID nad Touch ID. Atak dość zmasowany i do tego realizowany na dwa fronty: humorystyczny oraz dosłowny.

Face ID znacznie łatwiejsze i bardziej bezpieczne od Touch ID

Piętnaście i trzynaście godzin temu na oficjalnym kanale YouTube Apple pojawiły się dwie reklamy zachwalające Face ID w kontrze do Touch ID.

Pierwsza z nich zatytułowana „Drzemka” w dosadny sposób pokazuje, jak łatwo można odblokować iPhone’a za pomocą Face ID, jednocześnie rozwiewając jedną z częstych obaw użytkowników, że ktoś odblokuje urządzenie, gdy właściciel śpi. Przy okazji warto zwrócić uwagę na zbliżenie ekranu odblokowanego na chwilkę iPhone’a.

Druga reklama jest bardziej dosadna. Wprost wymienia zalety i przewagi Face ID oraz miejsca, gdzie może być użyte. Jednak nikt mnie nie przekona, że zatwierdzanie płatności Apple Pay w terminalu jest za pomocą Face ID wygodniejsze niż przy użyciu Touch ID. W tym jednym zastosowaniu moim zdaniem zdecydowanie przegrywa.

Jest jeszcze jeden aspekt tej „nagonki”, który mnie zastanawia. Jak to się ma do zapowiadanych (co prawda tylko dla Chińczyków) „tanich” iPhone’ów z Touch ID zamiast Face ID? Podobnie co z Touch ID w komputerach Apple skoro jest takie „kiepskie”?

Tak czy siak, reklama z drzemką bardzo mi się podoba. Oceńcie sami.

 

 

 

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

Ostatnie wpisy

Router Synology RT6600ax. Potężny zarządca sieci

Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…

1 rok temu

Sonos ogłasza partnerstwo z Apple i pokazuje dwa głośniki

Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…

1 rok temu

Sejf Smart Safe współpracuje z HomeKit

Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…

1 rok temu

FileMaker Cloud w Polsce

Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…

1 rok temu

Ivory zamiast Tweetbot’a. Mastodon lepszy od Twittera?

Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…

1 rok temu

Najważniejsza funkcja nowego HomePod’a

Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…

1 rok temu

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.