^
Face ID dla leniwych

Apple nie kocha Touch ID

Jaromir Kopp

9 lipca 2019

W ciągu kilku dni pojawiły się aż dwie reklamy, w których Apple wprost informuje o wyższości Face ID nad Touch ID. Atak dość zmasowany i do tego realizowany na dwa fronty: humorystyczny oraz dosłowny.

Face ID znacznie łatwiejsze i bardziej bezpieczne od Touch ID

Piętnaście i trzynaście godzin temu na oficjalnym kanale YouTube Apple pojawiły się dwie reklamy zachwalające Face ID w kontrze do Touch ID.

Dwie reklamy Face ID jedna po drógiej

Pierwsza z nich zatytułowana „Drzemka” w dosadny sposób pokazuje, jak łatwo można odblokować iPhone’a za pomocą Face ID, jednocześnie rozwiewając jedną z częstych obaw użytkowników, że ktoś odblokuje urządzenie, gdy właściciel śpi. Przy okazji warto zwrócić uwagę na zbliżenie ekranu odblokowanego na chwilkę iPhone’a.

Druga reklama jest bardziej dosadna. Wprost wymienia zalety i przewagi Face ID oraz miejsca, gdzie może być użyte. Jednak nikt mnie nie przekona, że zatwierdzanie płatności Apple Pay w terminalu jest za pomocą Face ID wygodniejsze niż przy użyciu Touch ID. W tym jednym zastosowaniu moim zdaniem zdecydowanie przegrywa.

Jest jeszcze jeden aspekt tej „nagonki”, który mnie zastanawia. Jak to się ma do zapowiadanych (co prawda tylko dla Chińczyków) „tanich” iPhone’ów z Touch ID zamiast Face ID? Podobnie co z Touch ID w komputerach Apple skoro jest takie „kiepskie”?

Tak czy siak, reklama z drzemką bardzo mi się podoba. Oceńcie sami.

 

 

 

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.
Komentarze (4)
L

4 komentarze

  1. pawciu

    Face ID jest tak bezpieczne, że znajomego starsza córka może odblokowywać iPhone’a swojej, kilka lat młodszej siostrze.
    A chwalili się podczas wprowadzania, że nawet bliźniaków odrózni.

    • TOL

      Wiele jest takich przykładów w internecie. Do tego jednym działa dobrze, drugim nie. To technologia wymyślona na szybko żeby pozbyć się guziczka. Dobrze zastępują ją czytniki linii papilarnych pod ekranem. Apple wymyśli ten amazing za jakiś czas.

      • Jaromir Kopp

        Apple od kilku lat ma patenty i gotowe rozwiązania na czytnik podekranowy. Musisz się zorientować w technologii.

        Spróbuj odblokować jakikolwiek Touch mokrym palcem, te „wymyślone” przez Apple się da. Pewnie przetestują je na Chińczykach w tym budżetowym iPhone na ich rynek.

    • Jaromir Kopp

      A czytałeś dokumentację? Nawet Apple ostrzega, że tak może się zdarzać.

Funkcja trackback/Funkcja pingback

  1. Zasłyszane w reklamach Apple… i w sklepie - Mój Mac - […] Taką listę znajdziecie w Apple Music. Trafiają do niej tytuły, które mogliśmy słyszeć w reklamach Apple. Lista jest zaktualizowana…