Kategorie Aktualności

Nowe zachęty do subskrypcji. Więcej możliwości kreowania ofert dla deweloperów

Sprzedaż oprogramowania jako usługi i to abonamentowej jest niestety coraz powszechniejsza, choć nadal wielu deweloperów nie decyduje się na takie rozwiązanie. Obawiają się (i słusznie) nieprzychylnych reakcji użytkowników, którzy po zazwyczaj oferowanym okresie próbnym rezygnują z płacenia, a potem nie chcą już wrócić. Jednak Apple nie odpuszcza i dostarcza nowych narzędzi, które ten problem mogą w pewien sposób złagodzić.

Oferty specjalne dla byłych i obecnych subskrybentów

Już niebawem, wraz z nowymi systemami, które są obecnie w fazie testów deweloperskich i publicznych, pojawi się nowa możliwość. Deweloper za pomocą Xcode 10.2, który też jest obecnie w fazie beta, będzie mógł zaimplementować nową wersję StoreKit. Pozwoli ona na wprowadzenie specjalnej oferty promocyjnej dla wszystkich użytkowników aplikacji. Tych, którzy zrezygnowali z płacenia abonamentu oraz już płacących. W ten sposób deweloper będzie mógł zachęcić do powrotu lub zaproponować okazyjnie zmianę abonamentu na inny, oferujący np. więcej funkcji.

Uzupełni to oferty specjalne, dla klientów, którzy dopiero rozpoczynają użytkowanie programu i nie korzystali z opcji oferowanych przez subskrypcję.

Deweloper będzie decydował ile razy i na jakich warunkach użytkownik może skorzystać z opcji promocji np. po zaprzestaniu opłacania abonamentu. Oferty promocyjne w przeciwieństwie do „przywitalnych” nie pojawią się w App Store, a jedynie w aplikacji. Jednocześnie można będzie wygenerować 10 różnych ofert promocyjnych do jednego planu subskrypcji.

Nadal wolę „kupić”

Dobrze, że ilość opcji się powiększa, ale nadal nie jestem przekonany do opłacania aplikacji w formie abonamentu. Oczywiście z pewnymi wyjątkami. Jeżeli za programem stoi usługa np. prognoza pogody, to moje nastawienie do subskrypcji łagodnieje. Jednak, jeżeli mam płacić tylko za możliwość użycia programu, to na razie nie potrafię się do tego przekonać i wybieram aplikacje płatne jednorazowo, choć wiem, że Apple „nie jest zadowolone”.

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

Ostatnie wpisy

Router Synology RT6600ax. Potężny zarządca sieci

Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…

1 rok temu

Sonos ogłasza partnerstwo z Apple i pokazuje dwa głośniki

Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…

1 rok temu

Sejf Smart Safe współpracuje z HomeKit

Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…

1 rok temu

FileMaker Cloud w Polsce

Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…

1 rok temu

Ivory zamiast Tweetbot’a. Mastodon lepszy od Twittera?

Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…

1 rok temu

Najważniejsza funkcja nowego HomePod’a

Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…

1 rok temu

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.