Apple pracuje nadal nad swoją nową ofertą. Jednym z najnowszych przedsięwzięć jest płatny serwis, w którym klienci znajdą bardzo szeroką ofertę prasy. Do serwisu mają dołączyć największe wydawnictwa. Jednak wydaje się, że nie wszystkie są przekonane do tego projektu.
Apple planuje wprowadzić, jeszcze w tym roku, płatny serwis abonencki dla gazet i czasopism. Pomysł został przedstawiony największym wydawnictwom. „Netflix dla wiadomości” tak jest określany nowy projekt firmy. Opłacając miesięczny abonament otrzymamy dostęp do usługi w której znajdziemy informacje z największych gazet i magazynów. W serwisie Apple mają znaleźć się między innymi takie gazety jak New York Times, Washington Post, Wall Street Journal. Rozmowy Apple z tymi wielkimi tytułami trwają. Przedstawione przez Apple warunki płatności są trudne do zaakceptowania.
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę
Pomysł Apple jest prosty. Połowa obrotów zostaje w Apple, reszta będzie przeniesiona na wydawnictwa. Podział pieniędzy miałby następować na podstawie czasu, jaki użytkownik spędzi czytając dany artykuł. Miesięczne koszty użytkownika wynosiłyby ok. 10 dolarów. Jest to dla niego wiele korzystniejsze, niż prenumerowanie wielu gazet. Na przykład, prenumerata samego tylko Wall Street Journal kosztuje standardowo 39 dolarów plus podatek. Użytkownikom opłacałaby się taka forma. Jednak na pewno nie jest to korzystne rozwiązanie dla wydawnictw. Problemem jest również zagadnienie ochrony danych użytkownika. Apple od razu mówi, że niemożliwe będzie dzielenie się informacjami na temat użytkowników usługi. Wchodzą do tego takie dane jak adres email czy dane karty kredytowej. Wall Street Journal natomiast zaznacza, że są to ważne informacje, aby zbudować bazę danych klientów oraz dotrzeć do nich z nowymi treściami.
Cook to nie Jobs
Sytuacja przypomina walkę Steve’a Jobsa z wytwórniami muzycznymi, gdy chciał sprzedawać pojedyncze utwory za 99 centów w iTunes. Jobs jednak wywalczył swój cel. Jednak sam Jobs miał wielką charyzmę, a do tego miał urządzenie, które wpisywało się bardzo dobrze w cały plan stworzenia sklepu iTunes. Mam tu na myśli iPoda. Teraz taki abonament nie jest chyba potrzebny żadnej dużej gazecie, a już na pewno nie na tak niekorzystnych dla siebie warunkach.
Źródło: macwelt
0 komentarzy