^
App Store finanse

Wydaliśmy o 36% więcej na aplikacje niż rok temu

Jaromir Kopp

12 lutego 2019

To jedna i wcale nie najciekawsza informacja, która płynie z raportu Sensor Tower cytowanego przez Tech Crunch. Wzrost również nie jest rekordowy, ale przy spadku sprzedaży nowych iPhone’ów, znaczący. Co jeszcze interesującego znajduje się w raporcie?

Na gry ponad połowa, „zdrowie” mocno rośnie

Przeciętny użytkownik iOS na gry przeznaczył aż 56% środków, które pozostawił w App Store. To w zasadzie nie jest nic osobliwego, zwłaszcza że wzrost rok do roku był poniżej średniej i wyniósł jedyne 22%.

Jednak są trzy kategorie poza grami, które odnotowały wzrost ponadprzeciętny. To styl życia (+86%), rozrywka (+82%) i zdrowie (+75%).

Ta ostatnia tendencja idzie w parze z coraz bardziej widocznym zaangażowaniem Apple w biznes prozdrowotny. Informacje o kolejnych „życiach” uratowanych przez Apple Watch nie jest ignorowana przez użytkowników i rozglądają się oni w App Store za kolejnymi programami, które mogą pomagać w zachowaniu zdrowia i sprawności.

W wartościach bezwzględnych całość wydatków w App Store na jedno urządzenie wyniosła 79$, z czego przykładowo na gry 44$ (+8$), a na wspomniane zdrowie 2,70$ (rok wcześniej 1,60$).

Pewną rolę we wzroście wydatków ma coraz większa ilość aplikacji w systemie abonamentowym. Warto też pamiętać, że dane obejmują jedynie środki przechodzące przez App Store. Nie ma w nich informacji o subskrypcjach opłacane przez własne systemy wydawców.

A co na to Googla Play?

Nadal w środowisku androidowym wygląda to biednie. Androidowcy na zakupy aplikacji w Google Play przeznaczyli w 2018 jedynie 24,8 miliarda dolarów. Przy 46,6 miliardach w App Store i znaczącej przewadze w ilości użytkowników te dane są bardzo kiepskie. Z ciekawości zapytam, czy są jakieś znaczące sklepy oferujące płatne aplikacje na Androida poza Google Play?

Źródła: macdailynews.comtechcrunch.com

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.
Komentarze (0)
L

0 komentarzy