W tle wielkiej premiery macOS 10.14 Mojave Apple nie próżnuje, zwiększając swoją obecność na rynku przedsiębiorstw. Tym razem łączy siły z Salesforce, firmą będącą niemal standardowym usługodawcą rozwiązań IT dla biznesu nie tylko w USA. Partnerstwo Apple i Salesforce oznacza nowe narzędzia CRM dla iOS.
Udoskonalone biznesowe Aplikacje Salesforce dla iOS. Będą one integrować zaawansowane i nowe funkcje, takie jak skróty, FaceID, czat biznesowy i inne. Salesforce udostępni po raz pierwszy na platformy mobilne, już na początku 2019 roku, aplikację Trailhead dla iOS. Ponadto Salesforce i Apple będą współpracować w celu tworzenia kolejnych aplikacji skoncentrowanych na potrzebach przedsiębiorstwa.
Apple i Salesforce opracowują pierwszy pakiet Salesforce Mobile SDK zoptymalizowany pod kątem języka Swift. Umożliwi to firmom i programistom tworzenie i wdrażanie aplikacji iOS korzystających z platformy Salesforce Lightning. Nowe SDK powinno być dostępne jeszcze w tym roku.
Apple ogłosiła plany uruchomienia kursów języka Swift i tworzenia aplikacji mobilnych w systemie szkoleń Trailhead na platformie Salesforce.
Dla domowego użytkownika urządzeń Apple pozornie niewiele, ale z czasem i on zauważy zmiany na lepsze. Dla osób wiążących swoją karierę z np. programowaniem już więcej. Dla pracujących w dużym biznesie mogą to być już konkretne i zauważalne korzyści.
Ważne jest to, że wszystkie strategiczne partnerstwa z wielkimi firmami dostarczającymi rozwiązań nie tylko IT dla przedsiębiorstw koncentrują się na systemie iOS. IBM, Accenture, Deloitte, Cisco, GE, SAP te firmy już udostępniają integracje swoich systemów z iOS oraz tworzą nowe lepsze programy na iPhone’ów i iPadów, używające ich infrastruktury. Zapewniają też stosowne API i szkolenia dla programistów, którzy chcą pisać aplikacje na iOS integrujące się z rozwiązaniami wymienionych firm. Teraz do „paczki” dochodzi kolejny wielki gracz: Salesforce.
Wszystko wskazuje na to, że już niebawem jedynym liczącym się w biznesie systemem mobilnym będzie iOS. Wyraźnie widać, że Apple kładzie nacisk na promowanie iPhone’ów i iPadów w przedsiębiorstwach. Nie oznacza to lekceważenia macOS. Po prostu macOS wypromuje się sam wszędzie tam, gdzie iOS sobie nie poradzi, a nadal w wielu zagadnieniach nie da się macOS zastąpić iOS-em. Choćby w programowaniu.
Niestety te tendencje nie docierają zbyt mocno do naszego kraju. U nas nadal liczy się cena, a komfort i bezpieczeństwo wciąż nie są najwyżej punktowanym kryterium w przetargach.
Źródło: www.apple.com
Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…
Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…
Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…
Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…
Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…
Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.