O tym, że rynek podcastów zyskuje wśród słuchaczy mówi się od dawna. Audycje internetowe z roku na rok zyskują coraz większe grono słuchaczy. Powodów można doszukiwać się w wielu źródłach: coraz większa profesjonalizacja audycji oraz dostęp do mobilnego internetu pozwalający wykorzystywać podcasty równie swobodnie jak radio przyczyniają się do rozwoju tego medium. Dziś Apple może pochwalić się 50 miliardami pobrań podcastów ze swojej platformy.
Fast Company ujawniło bardzo ciekawe liczby odnośnie popularności podcastów w iTunes. Wynika z nich jasno – internetowe radio – podcast, rośnie w siłę. Od 2005 roku gdy Apple wprowadziło do swoich usług możliwość odsłuchiwania podcastów przekroczyły one dziś barierę 50 miliardów pobrań. Audycje te dostępne są w 155 krajach i nadawane są w 100 rożnych językach.
Podcasty z roku na ro zyskują na swojej popularności. Zasłużenie. To w jaki sposób podcasterzy podchodzą do prowadzonych przez siebie audycji jasno mówi o tym, że na rynku nie ma miejsca dla niskiej jakości i przypadkowych nagrań. Coraz większy profesjonalizm wśród prowadzących przekłada się na jakość zarówno nagrań jak i merytoryczny przekaz audycji. Ten trend dotyczy nie tylko rynku Stanów Zjednoczonych ale przejrzyjcie iTunes w poszukiwaniu polskich nagrań. Znajdziecie tam prawdziwe perełki które skutecznie potrafią konkurować z audycjami radiowymi.
Konkurencja jest zdrowa, bo poprawia jakość – autorzy chcą być przegonić pozostałych. Nie dziwcie się zatem, że wśród podcastów znajdziecie również audycje z komercyjnych stacji radiowych które wtopić się w podcastowy trend. I nie mowię tu tylko o BBC ale także o polskich stacjach takich jak RMF czy Trójka.
Dla mnie to doskonała wiadomość która utwierdza mnie w tym, że podcast odgrywa coraz większe znaczenie.
Siłę podcastów najlepiej obrazują twarde liczby. Audycje w sieci rosną i to dramatycznie z roku na rok. W 2014 roku pobrano 7 miliardów podcastów. Rok 2016 to już ponad 10 miliardów pobrań. Jednak największe ożywienie widać w 2018 gdzie już możemy mówić o ponad 18 miliardach pobrań. Prowadząc z Kubą MacPodcast sami widzimy, że liczby odsłuchań nas samych zaskakują. Obecnie MacPodcast był już odtwarzany ponad 200 tysięcy razy.
Mocno wierzę, że ta forma komunikacji z użytkownikami w sieci nabierze rozpędu. Podobnie jak powoli z wideo przechodzimy do internetu (osobiście nawet szukam na YouTube instrukcji obsługi) tak podcast jest realnym konkurentem dla wiecznego radia.
Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…
Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…
Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…
Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…
Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…
Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.