Prototypem strony bądź aplikacji możemy określić jego próbną wersję i wstępny obraz tego, jak będzie wyglądał finalnie nasz produkt. Dużą zaletą tworzenia prototypów jest możliwość wczesnego testowania naszych koncepcji i wykrycia drobnych mankamentów, już na wstępnym etapie projektowania. Tym samym możemy znacznie zaoszczędzić czas przy tworzeniu całego projektu. Zadaniem UX Designera jest stworzenie produktu prostego w obsłudze i spełniającego potrzeby użytkownika. Tworzy w tym celu, często wiele prototypów, zmienia, wciąż testuje i ulepsza pomysły, aż do końcowego, zadowalającego etapu. W najnowszym numerze Mój Mac Magazyn znajdziesz artykuł odnośnie prototypowania w zawodzie UX designera. Pobierz najnowszy numer tutaj.
Narzędzia do prototypowania
Do tworzenia prototypów możemy posłużyć się zarówno stworzonymi do tego aplikacjami bądź po prostu ołówkiem i kartką papieru. Jeśli zależy nam na zaprojektowaniu estetycznych, interaktywnych prototypów, stworzeniu gotowych symulacji i przejść między ekranami, w kolejnym etapie zapewne skorzystamy z aplikacji. Do wyboru jest ich wiele, tych bardziej intuicyjnych bądź mniej, prostych czy bardziej zaawansowanych. Jeżeli chcesz poznać najpopularniejsze narzędzia UX designerów, takie jak, np. Flinto, Principle bądź Framer, mamy coś dla Ciebie.
Specjalnie dla Użytkowników Mój Mac
Na portalu eduweb.pl znajdziesz opracowane przez ekspertów kursy wideo, które od podstaw pokażą Ci tajniki pracy z Flinto, Principle czy Framerem. Przygotowaliśmy specjalną zniżkę 15% na materiały do nauki wszystkich trzech powyższych narzędzi Uwaga! Zniżka jest ważna tylko do środy 11 kwietnia.
Jak skorzystać ze zniżki?
Wpisz kod: PROTOTYP w pole Chcę zrealizować Kartę podarunkową na stronie zakupu wybranego kursu. Sprawdź:
Kurs Flinto – Tworzenie Interaktywnych Prototypów
Kurs Principle – Projektowanie Interakcji
Kurs Framer – Tworzenie Interaktywnych Prototypów
Używam do projektowania Adobe XD z pakietu CC. Polecam, bo jest w pełni zintegrowany z Illustratorem i Photoshopem.