^

Portrait Lighting w iPhonie X. Apple drwi z fotografów

Przemysław Marczyński

22 lutego 2018

Nowa reklama iPhone’a opisująca Portrait Lighting w iPhonie X to odejście od standardów promocji jakie do tej pory Apple utrzymywało. Osobiście materiał mi się podoba bo pokazuje prostotę obsługi i ciekawe efekty jakie możemy uzyskać dzięki jednemu kliknięciu. Z drugiej jednak strony ciekaw jestem reakcji zawodowych fotografów na taką reklamę.

Apple najlepsze do efektów

Apple zawsze chciało dać użytkownikom narzędzia które w bez większego wysiłku pracy dadzą niesamowite efekty. Sztandarowym przykładem jest tu aplikacja do tworzenia filmów iMovie obecna na każdym komputerze z macOS. Przygotowane szablony sprawiają, że możemy się poczuć jak profesjonalni filmowcy tworzący hollywoodzkie produkcje. Wracając jednak do iPhone’a i trybu Portretowego. Jednym dotknięciem ekranu, na szybko możemy uzyskać niesamowite efekty wizualne. Jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia. Najlepszym dowodem na to jest to co możemy znaleźć na Instagramie.
Tryb portretowy iphone

Przemysław Marczyński

Współautor książki "macOS. Proste Poradniki" - www.prosteporadniki.pl. O technologii pisze od ponad 15 lat. Tworzył podcasty o Apple.
Komentarze (1)
L

1 komentarz

  1. pawciu

    A niech sobie drwi, ale tylko się tym ośmiesza. Kąt padania światła, tworzenie cieni, miękkość lub twardość światła to cechy których nie da się zrobić programowo.
    Jedynie tworząc całą postać w 3D możemy stworzyć sobie dowolne światło, które program wyrenderuje.
    https://www.google.pl/search?q=portrait+lighting+black+background&client=safari&rls=en&dcr=0&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjWx_6Gir3ZAhWFKVAKHY0wD8UQsAQIJw&biw=1496&bih=901
    Ten tryb fajnie wygląda na reklamach, rzeczywistość weryfikuje to jakie efekty da się osiągnąć.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.