Wczoraj wieczorem opublikowano wyniki finansowe Apple za czwarty kwartał 2017 roku, zakończony 30 września, czyli drugi kalendarzowy 2017 roku. Spółka odnotowała w tym okresie przychód w wysokości 52,6 mld dolarów. To wynik lepszy o 12% w porównaniu do roku ubiegłego.
Sprzedaż produktów Apple za ostatni kwartał, z procentowym porównaniem do analogicznego okresu w 2016 roku przedstawia się następująco:
Apple nie utrzymało poziomu sprzedaży iPada z ubiegłego kwartału. Odświeżenie iPada i iPada Pro oraz dedykowane zmiany w iOS 11, jak widać, dały tylko jednorazowy efekt. Znów zobaczyliśmy ujemne wartości w tabeli. Choć sprzedaż „rok do roku” jest nadal obiecująca, to nic nie zmieni wrażenia, że iPad okres świetności ma już za sobą.
Maki sprzedawały się bardzo dobrze w ostatnim kwartale. Konsumenci zaufali nowemu MacBookowi Pro i utwierdzili się w wierze, że jest to produkt dojrzały i stabilny. Z pewnością za zasługą ostatniej aktualizacji o nowe procesory Kaby Lake. Wpływ na dobrą sprzedaż mogły mieć również zapewnienia ze strony firmy związane z rozwojem platformy Mac, co ostatnimi czasy nie był tak oczywiste.
Apple buduje solidne wsparcie dla swojego ekosystemu w postaci Usług. Inwestuje w ich rozwój i to zdecydowanie procentuje. Usługi oferowane przez Apple to następny po telefonie filar przychodów firmy. Dynamika wzrostu sprzedaży jest w tej kategorii niesamowicie wysoka. Należą do niej między niej innymi wpływy ze sklepów z aplikacjami, Apple Music, iCloud i Apple Pay. Własne produkcje filmowe i ekspansja Apple Pay to tylko przykłady. Możemy się spodziewać, że w najbliższej przyszłości firma będzie kładła jeszcze większy nacisk na ich rozwój.
Inne produkty nie zanotowały tak rekordowego wzrostu przychodu, jak w kwartale drugi Q2 (31%), ale 36% w stosunku do ubiegłego robi wrażenie. Apple Watch i bardzo popularne Air Pods’y z pewnością mogą wziąć odpowiedzialność za ten rezultat. Dla przypomnienia w kwartale (Q1 2017) kategoria odnotowała spadek o 8% do analogicznego okresu w 2016 roku.
Wyniki finansowe jasno pokazują nam, że Apple wcale nie zawiodło swoich klientów. Wręcz przeciwnie, zaproponowało im produkty, na które czekali, i które chcą kupować. Wszystko wskazuje, że w najbliższej przyszłości się to zmieni.
Szanowni Państwo. Bardzo nam przykro, ale Apple się jeszcze nie kończy.
Źródło
Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…
Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…
Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…
Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…
Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…
Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.