Kategorie Archiwum

Apple traci udział w rynku wearables

Apple sprzedało w ostatnim kwartale około 2,8 mln swoich zegarków. Mimo, że ilość robi ogromne wrażenie, nie pomogło to firmie utrzymać fotela lidera rynku „wearables”, czyli zaawansowanego sprzętu do uzupełnienia codziennego ubioru.
Takie dane prezentuje firma Strategy Analytics, prowadząca niezależne badania i doradztwo. Są wynikiem ich najnowszych prac, przeprowadzonych na podstawie danych za ostatni kwartał. Przy czym „wearables” należy tu interpretować tylko jako inteligentne zegarki i okulary oraz opaski fitnessowe.
Dane wskazują, że zegarek od Apple musiało ulec na tym polu Xiaomi oraz Fitbitowi. Ten ostatni piastował fotel lidera w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Obecnie to Xiaomi wiedzie prym z 17,1% udziałem w rynku. Sprzedał w ubiegłym kwartale ok. 3,7 mln urządzeń, podczas gdy Fitbit 3,4 miliona urządzeń.

Apple sprzedało w drugim kwartale 2017 roku 2,8 mln urządzeń. To wzrost o 1 mln w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Niestety to też spadek, jeśli porównamy te dane do poprzedniego okresu, kiedy to Apple ze sprzedażą 3,5 mln urządzeń stanęło na najwyższym stopniu podium. Obecnie może się cieszyć tylko z trzeciego miejsca z 13% udziałem w rynku.
Wyniki i tak robią ogromne wrażenie. Zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że Apple startuje na tym polu z jedną kategorią produktów – zegarkiem. Poza tym zbliżająca się prawdopodobnie jesienią premiera Apple Watch Series 3 z ulepszonym śledzeniem stanu zdrowia, okaże się pewnie sporym sukcesem sprzedażowym. Może to umożliwić firmie Apple odzyskanie pozycji lidera sprzętu „wearables” jeszcze w tym roku.
Źródło | Zdjęcie

Redakcja

Tworzymy dla Ciebie serwis Mój Mac. Strona z informacjami o Apple i technologii. Opinie, recenzje i testy. Wszystko, co chcesz wiedzieć o świecie nadgryzionych jabłek.

Ostatnie wpisy

Router Synology RT6600ax. Potężny zarządca sieci

Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…

1 rok temu

Sonos ogłasza partnerstwo z Apple i pokazuje dwa głośniki

Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…

1 rok temu

Sejf Smart Safe współpracuje z HomeKit

Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…

1 rok temu

FileMaker Cloud w Polsce

Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…

1 rok temu

Ivory zamiast Tweetbot’a. Mastodon lepszy od Twittera?

Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…

1 rok temu

Najważniejsza funkcja nowego HomePod’a

Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…

1 rok temu

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.