Kategorie Archiwum

Wyniki finansowe Apple za trzeci kwartał 2017 roku

Wczoraj wieczorem opublikowano wyniki finansowe Apple za trzeci kwartał 2017 roku, czyli drugi kalendarzowy 2017 roku. Spółka odnotowała w tym okresie przychód w wysokości 45,4 mld dolarów. To wynik lepszy o 7% w porównaniu do roku ubiegłego.
Sprzedaż produktów Apple za ostatni kwartał, z procentowym porównaniem do analogicznego okresu w 2016 roku przedstawia się następująco:

  • iPhone. Sprzedano 41,76 mln sztuk i jest to wzrost o 2% w porównaniu do roku ubiegłego. Apple odnotował tu wzrost przychodu o 3%.
  • iPad. Aż 11,42 mln sztuk tych urządzeń znalazło nabywcę w ostatnim kwartale. To duży wzrost, bo aż o 15%. Ostatnie wyniki nie rokowały przyszłości dla tych produktów. Jednak premiera nowych iPadów „pchnęła” grupę produktów w górę.
  • Mac. W tej kategorii sprzedaż wyniosła 4,29 mln sztuk i jest to wzrost o 1%. Wynik ten przełożył się na 7% wzrostu przychodu.
  • Usługi. Spółka wykazuje w tej kategorii wzrost przychodu o 22% (w ubiegłym kwartale Q2 2017 było to 18%).
  •  Inne produkty (należą do niej między innymi Apple TV, Apple Watch, iPody, AirPods’y oraz produkty Beats). Kategoria zanotowała najwyższy wzrost przychodu w kategoriach produktowych, bo aż o 23%.

Dane pokazują nam, że niezmiennie siłą napędową spółki jest iPhone i jego sprzedaż przekłada się na 54% jej przychodu. To właśnie od jego rozwoju zależy przyszłość Apple. Zatem spodziewany we wrześniu nowy model smartfona z Cupertino nie powinien nas rozczarować.
Z kolei wzrost sprzedaży iPada wskazuje, że jest to produkt, który nadal ma wielu odbiorców i jego stały rozwój ma sens. Odświeżenie iPada i iPada Pro pokazało, że można na nich nadal dobrze zarabiać i nie jest to produkt bez przyszłości.
Komputery Mac również notują wzrost. Nie jest on tak wysoki, jak w ubiegłym kwartale, ale nadal wzrost. To oczywiście zasługa nowego Macbooka Pro i jego czerwcowego uaktualnienia.
Usługi oferowane przez Apple nadal rosną. To następny po telefonie filar przychodów firmy. Co ważne, z bardzo dobrą dynamiką wzrostu. Należą do niej między niej innymi wpływy ze sklepów z aplikacjami, Apple Music, iCloud i Apple Pay. Możemy się spodziewać, że w najbliższej przyszłości firma będzie je coraz mocniej rozwijać.
Inne produkty to ostatnia grupa wskazywana w sprawozdaniu. Nie zanotowała tak rekordowego wzrostu przychodu, jak w ubiegłym kwartale (31 %), ale 23% rok do roku robi wrażenie. Apple Watch i bardzo popularne Air Pods’y mocno się do tego przyczynili. Dla przypomnienia w ubiegłym kwartale (Q1 2017) kategoria odnotowała spadek o 8% do analogicznego okresu okresu w 2016 roku.
Wyniki finansowe pokazują nam, że Apple nie zawiodło swoich klientów i ma się całkiem dobrze. Zapowiadana na wrzesień i wzbudzająca niezwykłe emocje premiera nowego iPhone’a 8 nie wskazuje, że w najbliższej przyszłości się to zmieni. Bardzo nam przykro, ale Apple się jeszcze nie kończy 😉
Źródło

Redakcja

Tworzymy dla Ciebie serwis Mój Mac. Strona z informacjami o Apple i technologii. Opinie, recenzje i testy. Wszystko, co chcesz wiedzieć o świecie nadgryzionych jabłek.

Ostatnie wpisy

Router Synology RT6600ax. Potężny zarządca sieci

Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…

2 lata temu

Sonos ogłasza partnerstwo z Apple i pokazuje dwa głośniki

Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…

2 lata temu

Sejf Smart Safe współpracuje z HomeKit

Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…

2 lata temu

FileMaker Cloud w Polsce

Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…

2 lata temu

Ivory zamiast Tweetbot’a. Mastodon lepszy od Twittera?

Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…

2 lata temu

Najważniejsza funkcja nowego HomePod’a

Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…

2 lata temu

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.