Starsze modele MacBooka Air, MacBooka Pro, iPhone’a oraz AirPort Express stracą wsparcie serwisowe w autoryzowanej sieci serwisowej firmy Apple. Stanie się to, począwszy od 30 czerwca bieżącego roku.
Apple klasyfikuje swoje starsze produkty na dwie grupy. Pierwsza z nich to Produkty wycofane, czyli urządzenia, które nie są produkowane od ponad 5 lat, ale nie dłużej niż od 7 lat. Apple nie zapewnia dla tej grupy wsparcia serwisowego. Wyjątek stanowią kraje, w których prawo obliguje producenta do tego typu działań.
Produkty poza okresem wsparcia Apple to druga grupa urządzeń, do której kwalifikują się urządzenia, które nie są produkowane powyżej 7 lat i tu nie ma wyjątków. Apple nie udziela wsparcia sprzętowego tym produktom, a Serwisy nie mogą zamawiać dla nich części.
Po 30 czerwca 2017 do grupy Produty wycofane trafią:
- MacBook Air (11-cali Mid 2011)
- MacBook Air (13-cali Mid 2011)
- MacBook Pro (13-cali Late 2011)
- MacBook Pro (15-cali Late 2011)
- MacBook Pro (17-cali Late 2011)
- Airport Express 802.11n (1. Gen.)
Natomiast do Produktów poza okresem wsparcia zostaną włączone:
- MacBook Pro (17-cali Mid 2009)
- iPhone 3GS (16GB/32GB)
Właściciele wymienionych urządzeń powinni zwrócić szczególną uwagę na fakt, iż ich ewentualne naprawy mogą być znacznie utrudnione lub nawet niemożliwe w oficjalnej sieci serwisowej.
Żródło
Nie ma się co martwić. Jest kilka punktów gdzie spokojnie można oddać taki sprzęcior do naprawy. Raz korzystałem z http://www.isense.pl i nie żałuję. Spoko chłopaki tam pracują.